November 10,2021

Władze USA: parkuj samochody elektryczne Hyundaia tylko w bezpiecznej odległości

by Kolbowicz Marek

Hyundai musi wycofać z rynku wiele Kona Electric i Ioniq Electric z powodu zagrożenia pożarowego. Odpowiednia agencja amerykańska ostrzega przed parkowaniem tych samochodów w pobliżu domów, łatwopalnych konstrukcji lub łatwopalnej roślinności.

Amerykański organ nadzorczy „US National Highway Traffic Safety Administration” nakazał wycofanie Hyundaia Kona Electric zbudowanego w 2019 i 2020 roku oraz Hyundaia Ioniq Electric zbudowanego w 2020 roku. Środki podjęte podczas wycofania mają na celu wyeliminowanie problemu, że akumulatory w tych samochodach elektrycznych mogą się zapalić. Pożar może być spowodowany zwarciem w ogniwach akumulatorów litowo-jonowych w samochodach.

Jednak zawiadomienie to jest szczególnie drastyczne w związku z wycofaniem: władze USA ostrzegają właścicieli pojazdów, których dotyczy, aby nie parkowali swoich samochodów w pobliżu ich domów lub w pobliżu łatwopalnych konstrukcji, o ile nie zostały one naprawione w ramach wycofania. Zamiast tego samochody elektryczne, których dotyczy problem, powinny być zawsze parkowane na zewnątrz, z dala od domów, konstrukcji palnych i palnej roślinności. Jeśli zastosujesz się do tego ostrzeżenia, kierowcom Hyundaia będzie trudno znaleźć miejsce parkingowe ...

Hyundai przez kilka tygodni dyskutował jako partner do współpracy Apple przy budowie „samochodu Apple”. Hyundai został uznany za gorącego kandydata ze względu na architekturę samochodu elektrycznego. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj: Apple Auto / iCar / Project Titan – wszystko, co wiemy.

Ale już od kilku tygodni Koreańczycy piszą negatywne nagłówki o swoich pojazdach elektrycznych: ze względu na ryzyko pożaru muszą wymienić baterie w około 82 000 samochodów elektrycznych na całym świecie. Donosi o tym m.in. Handelsblatt.

Wycofanie dotyczy przede wszystkim SUV-a Kona EV. Według raportu, Hyundai musi wezwać do warsztatu około 76 000 pojazdów. Wycofanie dotyczy również modelu Ioniq Elektro oraz kilkuset elektrycznych autobusów miejskich. Koszt wycofania powinien wynieść około 742 mln euro.

Gdy zapytaliśmy, czy samochody elektryczne Hyundaia również muszą jechać do warsztatu w Niemczech, Hyundai w lutym 2021 r. odpowiedział nam następująco:

„Firma Hyundai Motor Company postanowiła dobrowolnie wycofać niektóre pojazdy Kona Electric, Ioniq EV i Elec City w Korei. Zespół systemu akumulatorów zostanie wymieniony. Firma bada, czy wycofanie zostanie rozszerzone również na modele sprzedawane w Europie. przekazane w odpowiednim czasie.

W związku z tym oświadczenie dotyczy również rynku niemieckiego.„Koniec notowania

Jeszcze w październiku 2020 r. Hyundai miał nadzieję, że uda się rozwiązać problem głównie dzięki aktualizacji oprogramowania systemu akumulatorów Kona EV. W ramach dobrowolnego wycofania. W tym czasie 5790 pojazdów elektrycznych Kona musiało trafić do warsztatu w samych Niemczech, jak informował wówczas KFZ Vogel. W styczniu 2021 r. Federalny Urząd Transportu Samochodowego KBA przechowywał odpowiedni dokument w swojej bazie danych w celu monitorowania wycofania pojazdu Kona zbudowanego w latach 2018–2020. Mówi się, że na całym świecie ten model dotyczy 77 121 pojazdów, w Niemczech 6254, jak go wówczas nazywano. KBA uzasadniło wówczas wycofanie z rynku w następujący sposób: „Z powodu uszkodzenia ogniw baterii lub wadliwego zarządzania baterią istnieje zwiększone ryzyko zwarć”.

Jednak władze Korei Południowej nie ustawały i badały skuteczność aktualizacji oprogramowania po tym, jak Hyundai, który otrzymał aktualizację oprogramowania, zapalił się. To śledztwo doprowadziło do nakazanego teraz pełnego wycofania. W sumie Hyundai ma wiedzę o 14 pożarach akumulatora od czasu wprowadzenia modelu.

Hyundai otrzymał wadliwe akumulatory od LG Energy Solution.

Odwołanie przychodzi w najgorszym możliwym momencie. Hyundai właśnie wypuścił na rynek swój najnowszy samochód elektryczny, Ioniq 5. Ten pojazd jest oparty na nowej platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP).

  • Kolbowicz Marek
  • November 10,2021

Leave a Reply