December 12,2021

Telefony od domniemanych pracowników banku ING ostrzega przed oszustami telefonicznymi - tak się chronisz

by Kolbowicz Marek

W tej chwili oszuści podszywają się pod pracowników banku bezpośredniego ING. Na przykład wymagają haseł i innych prywatnych danych. Powinieneś być tego świadomy.

Uważaj na fałszywe e-maile „T-Online”

Jeśli aktualnie odbierasz telefon z banku bezpośredniego ING, powinieneś usiąść i zwrócić uwagę. Ponieważ może to być próba oszustwa.

Instytucja finansowa ostrzega obecnie przed telefonami, w których oszuści podszywają się pod pracowników ING. Dzwonią pod pretekstem uzgodnienia danych konta ze względów bezpieczeństwa. Dzwoniący grożą zablokowaniem Twojego konta, jeśli nie ujawnisz szczegółów.

Ponadto oszuści czasami proszą o mTAN lub żądają przekazania numeru PIN do telebanku. W niektórych przypadkach dzwoniący poproszą Cię również o autoryzację transakcji za pośrednictwem aplikacji bankowej.

Na wyświetlaczu telefonu możesz zobaczyć domniemany numer obsługi klienta ING. Umożliwia to jednak tylko jedna sztuczka stosowana przez oszustów: tak zwane „podszywanie się pod identyfikator połączenia”. W ten sposób manipulują wyświetlaniem numeru telefonu.

Powinieneś to zrobić w przypadku podejrzanych połączeń

ING zapowiada, że ​​procedura jest od czasu do czasu inna. Jednak osoby dzwoniące mają jedną wspólną cechę: żądają od Ciebie danych osobowych i haseł.

Bank bezpośredni informuje zatem, że jego pracownicy nigdy nie będą prosić o dane takie jak hasła lub TAN-y. Jeśli tak się stanie, jest to próba oszustwa.

W przypadku otrzymania takiego połączenia należy się rozłączyć i poinformować ING. W żadnym wypadku nie należy przekazywać haseł, numerów mTAN ani kodów PIN. Dotyczy to nie tylko połączeń, ale przede wszystkim e-maili lub formularzy online.

  • Kolbowicz Marek
  • December 12,2021

Leave a Reply