December 11,2021

Numer Call-by-Call Klienci Telekomu nie muszą ponosić tych kosztów

by Kolbowicz Marek

Numery call-by-call mogą prowadzić do kosztownych niespodzianek dla użytkowników sieci stacjonarnych. Ale w tym przypadku poniesione koszty nie muszą być ponoszone przez klientów Telekomu, zdecydowała Federalna Agencja Sieci.

Uważaj na fałszywe e-maile „T-Online”

Klienci Telekomu, którzy ostatnio korzystali z numeru kierunkowego call-by-call 01018, nie muszą ponosić poniesionych opłat. Tłem tego jest tak zwany zakaz naliczania opłat i pobierania opłat, który Federalna Agencja ds. Sieci wydała wobec spółki 01018 GmbH z powodu nieprawidłowości. Obowiązuje to z mocą wsteczną od 23 grudnia 2019 r. Ponadto, zgodnie z zapowiedzią urzędu, numer kierunkowy został wyłączony na stałe.

Zwykle w przypadku połączenia za połączeniem cena za minutę połączenia musi zostać ogłoszona przed rozpoczęciem połączenia, co jest płatne, aby konsument mógł nadal się rozłączyć. Jednak dostawca 01018 nadużył numeru kierunkowego, aby przekazać użytkownikom umowy abonamentowe lub stawki ryczałtowe, co powinni potwierdzić, naciskając przyciski.

Fakturowanie numeru 01018 nie było przejrzyste

Jednocześnie rachunki 01018 nie były przejrzyste, a subskrypcje były rozliczane nawet po anulowaniu, kontynuowała Federalna Agencja ds. Sieci. Ponadto nie spełniono innych ustawowych wymogów przejrzystości cen. Połączenia z miejscami docelowymi reklamowanymi jako szczególnie korzystne nie mogły być nawiązywane regularnie. Ogólnie rzecz biorąc, doszło do kilku naruszeń ustawy Prawo telekomunikacyjne i ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Roszczenia z danego okresu nie mogą być już zbierane. Według organu nakaz został wydany również EWD Inkasso GmbH, kancelarii windykacyjnej 01018 GmbH.

Każdy, kto zapłacił już rachunki zawierające 01018 pozycji, powinien spróbować odzyskać pieniądze - w razie potrzeby przy wsparciu poradni konsumenckich.

  • Kolbowicz Marek
  • December 11,2021

Leave a Reply