December 07,2023

Najlepsze alternatywy dla Microsoft Office na PC w 2022 roku?

by Kolbowicz Marek

WPS Office – najlepszy darmowy pakiet biurowy? Czy warto korzystać z WPS Office

WPS Office to pakiet biurowy dostępny całkowicie za darmo. Czy jest dobrą alternatywą dla Microsoft Office?

WPS Office – co to jest?

WPS Office to pakiet biurowy, którego historia sięga 1988 roku. Mylą się więc osoby twierdzące, że jest on kopią popularniejszego Microsoft Office – w rzeczywistości oba zestawy aplikacji zostały wprowadzone na rynek niemalże jednocześnie. WPS udostępnia niezbędne do pracy i prawdopodobnie znane Ci narzędzia, podobne do produktów firmy Microsoft. Co najważniejsze, podstawowa wersja programów jest całkowicie bezpłatna.

Nazwa pakietu WPS Office 2019 pochodzi od aplikacji, które wchodzą w jego skład: WPS Office Writer, WPS Office Spreadsheets oraz WPS Office Presentation. Pierwszy z wymienionych programów przypomina Microsoft Word i pełni funkcje zaawansowanego edytora tekstów. Drugi – podobnie jak Microsoft Excel – umożliwia pracę z arkuszami kalkulacyjnymi, natomiast trzeci jest narzędziem do tworzenia oraz udostępniania prezentacji (zupełnie jak PowerPoint od Microsoftu).

Warto również wiedzieć, że WPS Office 2019 jest w pełni zgodny ze wszystkimi powszechnie spotykanymi systemami operacyjnymi komputerów i urządzeń mobilnych. Możesz go więc zainstalować zupełnie za darmo, jeśli korzystasz z Windowsa, Maca, Linuksa, iOS-a albo Androida. Darmowy pakiet biurowy WPS jest wieloplatformowy i umożliwia intuicyjną pracę z dokumentami z poziomu różnych typów urządzeń.

Najlepsze drukarki atramentowe Sprawdź

Programy i funkcje wchodzące w skład WPS Office

Darmowa wersja pakietu WPS Office to, jak wcześniej wspomniano, trzy podstawowe narzędzia umożliwiające pracę z najbardziej powszechnymi typami dokumentów – plikami tekstowymi, arkuszami kalkulacyjnymi i prezentacjami multimedialnymi. W większości sytuacji te trzy aplikacje powinny wystarczyć uczniom, studentom oraz pracownikom biurowym. Funkcja „konwersja z PDF do Word”, również dostępna w bezpłatnym zestawie, pozwala na zamianę plików PDF w dokumenty tekstowe (w formacie .doc czy .docx).

Źródło:

Warto wiedzieć, że istnieje również wersja Premium WPS Office. Co to takiego? Ta płatna i rozbudowana licencja oprócz podstawowych narzędzi z darmowego pakietu, oferuje także kilka dodatkowych i przydatnych opcji. Użytkownicy Premium mogą konwertować PDF-y do innych plików (grafik, prezentacji multimedialnych) oraz przypisać do swojego konta maksymalnie aż dziewięć urządzeń (wersja bezpłatna umożliwia powiązanie trzech sprzętów).

Rozbudowana licencja zestawu biurowego WPS Office zawiera także liczne szablony dokumentów, które możesz wykorzystać na przykład do stworzenia swojego CV albo przykuwającej wzrok prezentacji do szkoły lub pracy. WPS Premium nie wyświetla żadnych reklam, a w skład pakietu wchodzi aż 20 gigabajtów przestrzeni w chmurze, w której bezpiecznie przechowasz swoje pliki tak, by zawsze mieć do nich dostęp.

WPS Office po polsku?

Twórcy aplikacji postarali się o przetłumaczenie swoich narzędzi. Oto języki, w których dostępny jest zestaw WPS Office: polski, angielski, francuski, niemiecki, hiszpański, portugalski, rosyjski i indonezyjski. Aplikacje mobilne na Androida i iOS-a mają natomiast aż 46 wersji językowych. Nikt nie powinien więc mieć problemu z obsługą tego zestawu programów.

Zobacz: Asystent Google – jak go wyłączyć? Jak włączyć asystenta Google? Instrukcja

Czy darmowy pakiet biurowy może być równie dobry, co Microsoft Office?

Chociaż pakiet biurowy Microsoft Office od lat cieszy się największą popularnością wśród użytkowników komputerów osobistych, darmowy zestaw WPS Office może go z powodzeniem zastępować. Osoby przyzwyczajone do narzędzi firmy Microsoft z pewnością zadowoli fakt, że interfejsy obu konkurencyjnych produktów są do siebie łudząco podobne. Jeśli więc masz doświadczenie z takimi programami jak Word czy Excel, nie powinieneś mieć problemu z przejściem na WPS Office (to samo dotyczy odwrotnej sytuacji).

Źródło:

Darmowy zestaw narzędzi pracuje stabilnie i oferuje podobne funkcje co aplikacje od Microsoftu: style formatowania, wykresy czy przejścia do kolejnych slajdów. Różnicę między dwoma konkurencyjnymi pakietami biurowymi stanowi obecność systemu kart w WPS. Karty są znane przede wszystkim z przeglądarek internetowych i sprawiają, że nie musisz otwierać każdej witryny w nowym oknie. Podobnie wygląda to w zestawie WPS Office. Możesz pracować z kilkoma dokumentami jednocześnie i łatwo się między nimi przełączać.

Co więcej, WPS Office jest w pełni kompatybilny z plikami zapisanymi dzięki narzędziom MS Office. Przykładowo, jeśli stworzyłeś plik w programie MS Word na biurowym komputerze – a chcesz mieć do niego dostęp także w domu, gdzie nie posiadasz aplikacji Microsofta – darmowe narzędzie WPS Writer umożliwi Ci pracę. Pakiet obsługuje wszystkie powszechnie używane formaty plików, m.in. .doc, .docx, .xlsx czy .pptx.

Sprawdź też: Program Pivot Animator — jak działa i jak go używać? Podstawowe informacje

WPS Office – opinie na temat pakietu, czy warto zainstalować?

Czy warto postawić na WPS Office? Opinie na temat tego zestawu aplikacji są na ogół pozytywne. Najistotniejszą zaletą pakietu jest to, że można go pobrać zupełnie za darmo i w ten sposób uzyskać dostęp do najważniejszych narzędzi biurowych. Praca z dokumentami, arkuszami oraz prezentacjami to codzienność wszystkich uczniów, studentów i pracowników biurowych, więc jeśli nie chcesz lub nie możesz kupić sobie płatnego zestawu MS Office – WPS stanowi dla niego świetną alternatywę.

Warto też pamiętać o funkcjach, które oferuje WPS Office online, a mianowicie o możliwościach związanych z dokumentami PDF. WPS Office PDF to zestaw narzędzi dostępny na stronie internetowej produktu. Umożliwia on bezpłatne konwertowanie plików PDF na dokumenty tekstowe. Użytkownicy Premium mają również dostęp do zamiany formatu .pdf choćby na prezentacje multimedialne, a dodatkowo mogą to robić z poziomu aplikacji na komputerze (nie muszą logować się do witryny).

Co z wadami? Oczywiście żadna aplikacja nie jest ich pozbawiona. Podobnie wygląda to w przypadku WPS Office. Tutaj przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na reklamy. Darmowy pakiet niestety wyświetla je swoim użytkownikom, co może stać się uciążliwe. Natomiast wersja Premium jest już ich pozbawiona. Jeśli chodzi o WPS Spreadsheets, to formuły są wprowadzane w języku angielskim, co od użytkowników polskiej wersji MS Excel wymaga zmiany przyzwyczajeń.

W przypadku WPS Office tańszy wcale nie oznacza gorszy. Chociaż to zestaw od Microsoftu stanowi ten „domyślny” i jest używany najczęściej, bezpłatny zestaw aplikacji WPS również umożliwia pracę z dokumentami, arkuszami oraz prezentacjami na zaawansowanym poziomie. Rozważ ten pakiet programów biurowych, jeśli z dowolnych powodów nie chcesz lub nie możesz korzystać ze stosunkowo drogich produktów Microsoftu.

Może Cię zainteresować: DeepL translator – najlepszy tłumacz w sieci? Czy DeepL ma lepszy słownik niż Tłumacz Google

Źródło obrazka głównego:

Rozeznanie rynku - notebook i oprogramowanie

Kurowo, 05 grudzień 2016

Zapytanie ofertowe

Narwiański Park Narodowy zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty na: d ostawę nowego komputera przenośnego i oprogramowania w ramach projektu Nr POIS.02.04.00-00-0023/16 „Ochrona lądowych siedlisk Natura 2000 w obszarze PLH 200002 Narwiańskie Bagna – etap I” dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Opis przedmiotu zamówienia

Część I zamówienia - Dostawa fabrycznie nowego komputera przenośnego o minimalnych wymaganiach :

Procesor: minimum 2 rdzenie, od 2.40 GHz do 3.00 GHz, 4 MB cache Pamięć RAM: minimum 8 GB (SO-DIMM DDR3, 1600 MHz) Dysk twardy: minimum 240GB SSD Typ ekranu: matowy lub antyrefleksyjny Przekątna ekranu: 15,6” Rozdzielczość ekranu: minimum 1920x1080 (FullHD) Napęd optyczny: wbudowany lub zewnętrzny z funkcją odtwarzania i nagrywania płyt CD i DVD Wielkość pamięci karty graficznej: minimum 2048 MB Łączność zintegrowana w obudowie: WiFi, Bluetooth, LAN 10/100/1000 Mbps, Rodzaje wejść/wyjść: czytnik kart pamięci, wyjście słuchawkowe/wejście mikrofonowe, USB 3.1 Gen. 1 (USB 3.0) minimum 2 szt., USB 2.0 minimum 1 szt., RJ-45 (LAN) minimum 1 szt., HDMI minimum 1 szt., VGA (D-sub) minimum 1 szt., DC-in (wejście zasilania). Bateria: Li-Ion, 2200 mAh; Dźwięk: wbudowany mikrofon, głośniki stereo Oprogramowanie: system operacyjny kompatybilny z funkcjonującymi aktualnie w jednostce Zamawiającego systemach Windows od wersji 7 do 10 w polskiej wersji językowej. Zaoferowany system powinien spełniać minimum następujące wymagania:

System operacyjny 64-bitowy,

System powinien być zaoferowany w najwyższej dostępnej wersji producenta,

Możliwość dokonywania aktualizacji i poprawek systemu przez Internet – witrynę producenta systemu,

Darmowe aktualizacje w ramach wersji systemu operacyjnego przez Internet (niezbędne aktualizacje, poprawki, biuletyny bezpieczeństwa muszą być dostarczone bez dodatkowych opłat),

Internetowa aktualizacja zapewniona w języku polskim,

Wsparcie dla większości powszechnie używanych urządzeń peryferyjnych (drukarek, urządzeń sieciowych, standardów USB, Wi-Fi),

Gwarancja: minimum 3 lata od daty protokolarnego odbioru z wyłączeniem baterii. Gwarancja musi być świadczona przez producenta komputera lub jego partnera/importera Waga: max 2,3kg z baterią Dodatkowe wyposażenie:

Mysz laserowa

Torba na laptopa, dokumenty i akcesoria minimum 3 komorowa, wykonana z materiału wodoodpornego, posiadająca wzmocnienia zabezpieczające laptopa przed uderzeniami, posiadająca oddzielną przegrodę na dokumenty i akcesoria, wyposażona w pasek na ramię

Część II zamówienia – dostawa 1. Szt. Licencji oprogramowania biurowego

Oprogramowanie biurowe :

Dostawa 1 szt. licencji oprogramowania biurowego tzw. wersja pudełkowa w najnowszej dostępnej wersji,

Oprogramowanie biurowe musi być kompatybilne z funkcjonującymi aktualnie w jednostce Zamawiającego oprogramowaniem biurowymi Microsoft Office od wersji 2010.

Wszystkie elementy oprogramowania biurowego oraz licencja muszą pochodzić od jednego producenta,

Oprogramowanie biurowe musi być w polskiej wersji językowej i zawierać przynajmniej: edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, program do tworzenia prezentacji,

Oprogramowanie musi umożliwiać dostosowanie dokumentów i szablonów do potrzeb instytucji oraz udostępnić narzędzia umożliwiające dystrybucję szablonów do właściwych odbiorców.

Edytor tekstów musi umożliwiać:

Edycję i formatowanie tekstu w języku polskim wraz z obsługą języka polskiego w zakresie sprawdzania pisowni i poprawności gramatycznej oraz funkcjonalnością słownika wyrazów bliskoznacznych i autokorekty.

Wstawianie oraz formatowanie tabel.

Wstawianie oraz formatowanie obiektów graficznych.

Wstawianie wykresów i tabel z arkusza kalkulacyjnego.

Automatyczne numerowanie rozdziałów, punktów, akapitów, tabel i rysunków.

Automatyczne tworzenie spisów treści.

Formatowanie nagłówków i stopek stron.

Sprawdzanie pisowni w języku polskim.

Śledzenie zmian wprowadzonych przez użytkowników.

Nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności.

Określenie układu strony (pionowa/pozioma).

Wydruk dokumentów.

Wykonywanie korespondencji seryjnej bazując na danych adresowych pochodzących z arkusza kalkulacyjnego i z narzędzia do zarządzania informacją prywatną.

Pracę na dokumentach utworzonych przy pomocy oprogramowania biurowego funkcjonującego w jednostce Zamawiającego z zapewnieniem bezproblemowej konwersji wszystkich elementów i atrybutów dokumentu.

Zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji.

Arkusz kalkulacyjny musi umożliwiać

Tworzenie raportów tabelarycznych.

Tworzenie wykresów liniowych (wraz linią trendu), słupkowych, kołowych.

Tworzenie arkuszy kalkulacyjnych zawierających teksty, dane liczbowe oraz formuły przeprowadzające operacje matematyczne, logiczne, tekstowe, statystyczne oraz operacje na danych finansowych i na miarach czasu.

Wyszukiwanie i zamianę danych.

Nazywanie komórek arkusza i odwoływanie się w formułach po takiej nazwie.

Nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności.

Formatowanie czasu, daty i wartości finansowych z polskim formatem.

Zapis wielu arkuszy kalkulacyjnych w jednym pliku.

Zachowanie pełnej zgodności z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania biurowego funkcjonującego w jednostce Zamawiającego z uwzględnieniem poprawnej realizacji użytych w nich funkcji specjalnych i makropoleceń.

Zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji

Narzędzie do przygotowywania i prowadzenia prezentacji musi umożliwiać:

Przygotowywanie prezentacji multimedialnych.

Prezentowanie przy użyciu projektora multimedialnego.

Drukowanie w formacie umożliwiającym robienie notatek.

Zapisanie jako prezentacja tylko do odczytu.

Umieszczanie i formatowanie tekstów, obiektów graficznych, tabel, nagrań dźwiękowych i wideo.

Umieszczanie tabel i wykresów pochodzących z arkusza kalkulacyjnego.

Odświeżenie wykresu znajdującego się w prezentacji po zmianie danych w źródłowym arkuszu kalkulacyjnym.

Możliwość tworzenia animacji obiektów i całych slajdów.

Termin realizacji zamówienia: do 28.12.2016 Termin do którego należy złożyć ofertę

13.12.2016

Formy złożenia oferty

Oferty należy składać na załączonym formularzu ofertowym w formie elektronicznej w postaci skanu na adres e-mail iwona.laskowska@npn.pl lub osobiście w sekretariacie siedziby Zamawiającego w Kurowie 10, gm. Kobylin Borzymy od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30.

Dopuszcza się składanie ofert częściowych.

Kryteria wyboru oferty

100% cena brutto

Uwagi końcowe

Rozstrzygnięcie zapytania ofertowego nastąpi najpóźniej 15.12.2016 roku. Wyniki zapytania ofertowego zostaną zamieszczone na stronie internetowej Narwiańskiego Parku Narodowego . Po wyłonieniu wykonawcy w ciągu 3 dni zostanie podpisana umowa zgodnie z Załącznikiem nr 2.

Narwiański Park Narodowy zastrzega sobie prawo do:

zmiany terminu składania ofert, wyjaśniania treści ofert z wykonawcami w przypadku gdy oferty są niejednoznaczne, niejasne lub budzą wątpliwości Narwiańskiego Parku Narodowego, uzupełnienia ofert w przypadku stwierdzenia braków, które można uzupełnić, poprawienia omyłek rachunkowych za zgodą wykonawcy odrzucenia ofert złożonych po wyznaczonym terminie, odrzucenia ofert niezgodnych z założeniami zapytania ofertowego, wykluczenia z postępowania wykonawców, którzy są powiązani osobowo lub kapitałowo z zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub z osobami związanymi z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy, wyjaśnienia podejrzenia rażąco niskiej ceny wraz z ewentualnym odrzuceniem oferty w przypadku potwierdzenia tego faktu, bądź braku wyjaśnienia ze strony wykonawcy w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.

Niniejsze ogłoszenie nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy prawo zamówień publicznych. Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Narwiańskiego Parku Narodowego do zawarcia umowy

Ryszard Modzelewski

Dyrektor Narwiańskiego Parku Narodowego

Załączniki

Najlepsze alternatywy dla Microsoft Office na PC w 2022 roku?

Microsoft Office jest obecny na rynku odkąd większość z nas pamięta sam komputer. Chociaż pakiet MS Office pojawił się w 2000 roku, poszczególne aplikacje, takie jak MS Word, istnieją od lat 80. XX wieku. Od tego czasu Microsoft Office jest najpopularniejszym pakietem biurowym.

Jednak w międzyczasie na rynek trafiło wiele alternatyw MS Office. Wiele z tych alternatyw jest dość atrakcyjnych, biorąc pod uwagę ich konkurencyjność cenową i oferowane przez nie funkcje. Mamy listę tych 5 najlepszych alternatyw dla Microsoft.

NOTE: Zmiana pakietów może być trochę kłopotliwa, ponieważ pliki utworzone w jednym pakiecie mogą stwarzać problemy. Ponieważ bardzo często pliki utworzone w jednym pakiecie nie wyglądają tak dobrze i dopracowane w innym pakiecie; edytowanie, które wykonałeś w jednym pakiecie, może nie działać w innym itp. Wszystko jest w porządku, jeśli używasz pakietu biurowego tylko dla siebie i nie musisz eksportować plików do nikogo. Jeśli jednak pracujesz we współpracy, musisz zastanowić się, czego używają Twoi koledzy. Chociaż ten problem nie jest powszechny, należy go wziąć pod uwagę.

Nie traćmy więcej czasu i przejdź od razu do listy najlepszych alternatyw dla pakietu Microsoft Office, korzystając z narzędzi zwiększających produktywność:

Najlepsze alternatywy dla pakietu Microsoft Office 2022

1. LibreOffice

LibreOffice to kolejny popularny pakiet biurowy i godna alternatywa dla MS Office, która jest uważana za lepszą nawet niż Microsoft Office. LibreOffice to darmowy pakiet biurowy typu open source dostępny dla platform Mac, Windows i Linux. Chociaż istnieje aplikacja na Androida o nazwie LibreOffice viewer, pozwala ona tylko na odczytanie dokumentu.

Plusy Kompatybilny z większością formatów plików Znacznie więcej opcji paska narzędzi niż Microsoft Office Mnóstwo dostępnych dodatków Bezpłatne w użyciu Cons Brakuje kilku funkcji Dostosowane pliki MS Office mogą wyglądać inaczej po zaimportowaniu Brak opcji przechowywania w chmurze

LibreOffice ma wiele różnych aplikacji, takich jak Writer do przetwarzania tekstu, Calc do arkuszy kalkulacyjnych, Impress do prezentacji, baza danych do bazy danych, matematyka do edycji formuł i grafika wektorowa do rysowania. Chociaż nie oferuje żadnej aplikacji do obsługi poczty e-mail, możesz pobrać dodatek do funkcji.

Why LibreOffice?

Ponieważ LibreOffice to bezpłatne narzędzie z równie wydajnym interfejsem i stylem pracy. Pod pewnymi względami przewyższa nawet Microsoft Office w grze o funkcjonalność, ponieważ obsługuje znacznie więcej formatów niż Microsoft Office. Chociaż brakuje mu niektórych funkcji, dostępnych jest mnóstwo dodatków, które mogą to zrekompensować. Dlatego LibreOffice jest niesamowitym narzędziem i świetną alternatywą dla Microsoft Office.

Why Not?

Chociaż oferuje wszystkie podobne funkcje, brakuje mu elegancji i uroku pakietu Microsoft Office. Poza tym nie możesz edytować plików w LibreOffice za pomocą urządzenia mobilnego, ponieważ pozwala on tylko na odczytywanie dokumentów w aplikacji mobilnej. Ponadto nie oferuje miejsca w chmurze do zapisywania dokumentów.

Microsoft Office vs LibreOffice (Verdict)

LibreOffice to darmowe narzędzie w przeciwieństwie do Microsoft Office, za które trzeba zapłacić. Chociaż pakiet Microsoft Office wygląda elegancko, LibreOffice nie pozostawia po sobie żadnej funkcji, której możesz potrzebować. Możesz także zapisywać pliki na OneDrive i Dysku Google, aby uzupełnić brakujące funkcje przechowywania w chmurze.

Krótko mówiąc, jedynym powodem, aby zignorować LibreOffice, byłaby wygoda z firmą Microsoft lub potrzeba współpracy z innymi osobami korzystającymi z pakietu MS Office.

Download: LibreOffice

2. Biuro WPS

Jeśli istnieje jedno oprogramowanie, które może ściśle konkurować z Microsoft Office i jest godne bycia najlepszą alternatywą dla Microsoft Office, jest to WPS Office. WPS Office ma wiele do zaoferowania, znacznie więcej niż którykolwiek z jego konkurentów. WPS jest dostępny dla komputerów Mac, Windows, Android, iOS i Internetu. Wszystko, o co możesz poprosić, jest dostępne w WPS Office.

Plusy Dostępne dla wszystkich systemów operacyjnych Wysoka kompatybilność z pakietem MS Office Obsługuje wiele formatów plików Posiada dedykowany czytnik PDF Magazyn w chmurze Cons Nie mogę pomóc, ale mówię, że jest prawie idealny?

Why WPS Office?

WPS Office to świetne darmowe narzędzie. Jest dostępny dla wszystkich Twoich urządzeń, czy to Mac, Windows, Android czy iOS. Dostępna jest również wersja internetowa dla WPS Office, w której można tworzyć pliki i współpracować z innymi w czasie rzeczywistym. Oferuje również przechowywanie w chmurze, aby pomóc Ci zapisywać dokumenty i używać ich w dowolnym miejscu. WPS Office ma doskonałą kompatybilność z Microsoft Office oraz Google Docs and Sheets. WPS Office to prawdziwa alternatywa dla dostępnego na rynku pakietu Microsoft Office.

Why not?

WPS Office jest godnym konkurentem Microsoft Office. Brakuje w nim kilku funkcji, które posiada Microsoft Office. Inteligentna grafika w Microsoft Office jest odrobinę lepsza niż WPS Office.

WPS Office vs Microsoft Office

WPS Office to darmowe oprogramowanie, w którym brakuje tylko kilku funkcji, których możesz nigdy nie zauważyć. Oferuje świetną funkcjonalność i interfejs. Aplikacja jest dość lekka we wszystkich systemach operacyjnych.

Z drugiej strony Microsoft Office jest odrobinę lepszy pod względem funkcjonalności niż WPS Office. Ponadto OneDrive oferuje 5 GB wolnego miejsca zamiast zaledwie 1 GB w WPS Office.

Download: WPS Office

3. Pakiet biurowy Google:

Niewiele jest rynków technologicznych, na których Google nie zaznaczył swojej obecności. Narzędzia zwiększające produktywność nie są jednym z nich. Google uruchomił swój pierwszy edytor tekstu Dokumenty Google w 2006 roku. Ale nie minęło dużo czasu, odkąd aplikacje Google Office, takie jak Dokumenty Google, Arkusz kalkulacyjny Google i Prezentacje Google, zyskały popularność.

Plusy Elegancki interfejs Wolne od kosztów Wszystko czego potrzebujesz to działające połączenie internetowe Mnóstwo funkcji Świetne dla studentów i osób, które nie wymagają dużego dostosowania Pliki można eksportować w wielu formatach Wykorzystuje powszechnie używane rozszerzenia plików, które mogą być używane ze wszystkimi różnymi pakietami Office Cons Brakuje funkcji zainstalowanego pakietu Edycja offline wymaga wtyczki do przeglądarki Tylko pliki zapisane na dysku można edytować w trybie offline

Why Google Office Suite Apps?

Aplikacje pakietu Google Office Suite są najlepszą alternatywą dla pakietu Microsoft Office. Google Office to elegancki, bezpłatny, internetowy pakiet biurowy w chmurze, który oferuje narzędzia takie jak edycja tekstu, tworzenie arkuszy kalkulacyjnych i prezentacje. Będąc narzędziem online, nie wymaga instalowania ciężkich plików w systemie. Możesz także korzystać z pakietu i edytować swoje dokumenty z dowolnego urządzenia, które ma działające połączenie internetowe, z korzyścią dla osób, które są zawsze w ruchu.

Ponadto, ponieważ jest to platforma oparta na chmurze, łatwiej jest współpracować z ludźmi nad tym samym dokumentem w tym samym czasie, co może być bardzo przydatne dla małych firm.

Why not Google Office Suite Apps?

Aplikacje Google Office, takie jak Dokumenty Google, Arkusze Google i Prezentacje Google, nie są tak wydajne, jak pakiet Microsoft Office zainstalowany na komputerze. Chociaż wersja online Microsoft Office Apps nie jest lepsza niż Google Apps, możesz później dostosować swoje pliki w aplikacji komputerowej za pomocą firmy Microsoft.

Ja również używam Dokumentów Google do współpracy na blogach i często muszę używać MS Office na moim komputerze do dostosowywania.

MS Office Suite vs Google Suite (Verdict)

Jeśli potrzebujesz narzędzi zwiększających produktywność do podstawowych celów i nie potrzebujesz intensywnej personalizacji, nie ma prawie żadnego pakietu biurowego lepszego niż Google.

Jednak dla kreatywnych MS Office byłby właściwym wyborem.

4. Wolne biuro:

FreeOffice to kolejna świetna alternatywa dla pakietu Microsoft Office. Jest dość popularny i istnieje na rynku od dłuższego czasu. Podobnie jak Google Office Suite, FreeOffice zawiera tylko trzy aplikacje TextMaker do dokumentów, PlanMaker do arkuszy kalkulacyjnych i Presentations for PowerPoint. FreeOffice jest dostępny na platformy Windows i Linux, a także oferuje podstawową wersję na urządzenia z systemem Android.

Plusy Darmowa wersja Obsługuje wiele formatów plików Łatwe przełączanie między trybem wstążki a trybem klasycznym Kompatybilność z ekranem dotykowym Łatwy w użyciu interfejs Cons Brak pamięci w chmurze Niedostępne dla komputerów Mac

Why FreeOffice?

FreeOffice ma zarówno płatną, jak i bezpłatną wersję. FreeOffice posiada wszystkie funkcje, których użytkownik wymagałby od pakietu biurowego i obsługuje dużą liczbę formatów plików, w tym Microsoft Office. Zawiera wszystkie niezbędne opcje dostosowywania. Oferuje również niesamowite korzyści, takie jak dostępność trybu dotykowego. Tryb dotykowy pomaga uczynić interfejs bardziej użytecznym dla urządzeń obsługujących dotyk. FreeOffice umożliwia także wprowadzanie wszystkich podstawowych zmian w dokumencie w wersji na Androida. Dlatego jest to wspaniała alternatywa dla pakietu Microsoft Office.

Źródło:

Why Not?

FreeOffice oferuje wiele funkcji w wersji darmowej, ale niektóre przydatne funkcje zarezerwował dla użytkowników premium (płatnych). Ponadto nie zawiera pamięci masowej w chmurze, która jest jedną z podstawowych funkcji dla osób pracujących we współpracy.

FreeOffice vs Microsoft Office (Verdict)

FreeOffice to niesamowite narzędzie, które pozwala tworzyć niesamowite pliki tekstowe, arkusze kalkulacyjne i prezentacje. Dlatego jest to niesamowita alternatywa dla pakietu Microsoft Office dla każdego, kto chce tworzyć dokumenty za darmo.

Jednak więcej osób by to zignorowało niż nie. Brak pamięci w chmurze sprawia, że ​​jest ona bezużyteczna dla każdego, kto chce współpracować. Ponadto dodatki i wtyczki nie są łatwo dostępne dla żadnej funkcji, której brakuje.

Download: FreeOffice

5. Apache OpenOffice

Apache OpenOffice to kolejne świetne narzędzie i godna alternatywa dla MS Office. Apache OpenOffice to bezpłatne oprogramowanie typu open source, które składa się z edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, prezentacji, formuły, bazy danych i narzędzia do rysowania.

Plusy Bezpłatne w użyciu Dedykowany sklep z rozszerzeniami Obsługuje ponad 40 języków Wiele wbudowanych szablonów Cons Brak aplikacji na urządzenia mobilne Interfejs jest nieco przestarzały Brak pamięci w chmurze

Why Apache OpenOffice?

Apache OpenOffice jest darmowy, w przeciwieństwie do Microsoft Office, za który trzeba zapłacić. Apache OpenOffice posiada wszystkie funkcje, których wymagałby użytkownik. Nawet jeśli użytkownik odczuwa potrzebę funkcjonalności, ma własny dedykowany magazyn rozszerzeń dla różnych dodatków, które mogą zwiększyć jego funkcjonalność.

Why Not?

Apache OpenOffice wygląda na przestarzały w porównaniu ze swoim bardzo dopracowanym i eleganckim konkurentem. Ponadto nie oferuje przechowywania w chmurze, co czyni go bezużytecznym dla osób pracujących we współpracy.

Apache OpenOffice vs Microsoft Office

Apache OpenOffice oferuje wszystkie funkcje, których wymagałby użytkownik, za darmo. Ma dedykowane rozszerzenie, które dodaje więcej funkcji do aplikacji. Jednak nie jest tak ostry jak Microsoft Office. Jeśli potrzebujesz dopracowanego interfejsu użytkownika, OpenOffice nie jest właściwą alternatywą. Jeśli jednak szukasz funkcjonalności i chcesz pracować nad jakimś projektem, nad którym nie musisz współpracować, OpenOffice może być świetnym narzędziem.

Download: Apache OpenOffice

To była nasza lista najlepszych alternatyw Microsoft Office dostępnych na rynku. Daj nam znać o swoich doświadczeniach, jeśli wypróbowałeś którekolwiek z nich.

Next Read:

Jak naprawić błędy aktywacji pakietu Microsoft Office

All You Need to Know About Microsoft Office Picture Manager

Leave a Reply