May 02,2024

Darmowe programy biurowe — zestawienie wszystkich narzędzi niezbędnych do pracy biurowej

by Kolbowicz Marek

Najlepsze darmowe alternatywy dla Microsoft Office

Microsoft Office to standard sam w sobie. Właściwie zdominował rynek pakietów biurowych, gdzie nawet mniej zorientowani użytkownicy, kupując komputer od razu chcą mieć „ofisa”. Choć nie wiedzą, że ten jest dodatkowo płatny. No właśnie, Office każdy chce mieć, jednak płacić za niego już niekoniecznie.

Dlatego postanowiłem przypomnieć o istniejących pakietach biurowych, które są całkowicie za darmo i robią to co mają robić. Czyli godnie zastępują rozwiązanie programistów z Redmond i sprawdzą się zarówno w domu jak i w firmie. Poniżej TOP3 najpopularniejszych pakietów biurowych, które możecie pobrać z naszego katalogu.

WPS Office (liczba pobrań: 156 491)

WPS Office to darmowy pakiet biurowy, cieszący się coraz większą popularnością wśród użytkowników na całym świecie. Duże podobieństwo interfejsu i oferowanej funkcjonalności do konkurencyjnego oprogramowania Microsoftu, a także fakt, iż tworzony jest on przez Chińczyków sprawia, że bardzo często WPS Office określany jest mianem "chińskiej podróbki Office'a".

W skład pakietu wchodzą 3 najczęściej wykorzystywane aplikacje biurowe - edytor tekstu WPS Writer, arkusz kalkulacyjny WPS Spreadsheets oraz narzędzie do tworzenia prezentacji WPS Presentation. Wszystkie one posiadają zbliżony interfejs graficzny i oferują podobny zestaw funkcji, co popularny, ale płatny Microsoft Office. Każdą z aplikacji możemy używać zupełnie oddzielnie, bez potrzeby instalacji całego pakietu. Warto dodać, że WPS Office jest też dostępny na platformę macOS.

[ 1 / 2 ]

Zaletą WPS Office jest szybkość działania oraz wsparcie dla mechanizmu kart, pozwalającego na pracę z wieloma plikami jednocześnie, bez konieczności przełączania okien. Pakiet wyposażony został we wbudowany konwerter plików do formatu PDF, a także pozwala zabezpieczać tworzone dokumenty hasłem. Poza możliwością pracy z własnymi formatami, oferuje on pełną obsługę formatów Worda, Excela i PowerPointa w wersjach 97/2000/2003/2007/2010. Pewnym minusem jest brak składnika odpowiadającemu MS Access. Na bazach danych tu niestety nie popracujemy.

Aplikację WPS Office można pobrać z naszego katalogu oprogramowania.

LibreOffice (liczba pobrań: 1 616 672)

LibreOffice to zupełnie darmowy pakiet biurowy, który stanowi świetną alternatywę dla płatnego Microsoft Office. Dzięki aplikacjom w nim zawartym użytkownik może tworzyć i edytować dokumenty tekstowe, arkusze kalkulacyjne, prezentacje, a także bazy danych. Jego ogromną zaletą jest stosunkowo wysoka zgodność z plikami pakietu Office, dzięki czemu mogą być one otwierane i modyfikowane bez utraty informacji.

Dzięki programom zawartym w pakiecie LibreOffice stworzymy zarówno proste dokumenty takie jak listy motywacyjne lub CV, ale i całe prace dyplomowe. Niestraszne mu również obliczenia, dzięki czemu upraszcza rachunkowość. Ze względu na otwartą licencję pakiet może zostać wykorzystany również w firmie, bez ponoszenia jakichkolwiek opłat z tym związanych. Tworzone przez niego dokumenty są obowiązującym standardem administracji publicznej, a na dodatek jest on kompatybilny z plikami Microsoft Office i Office for Mac OS X. A właśnie LibreOffice jest też dostępny na platformę macOS. Zaawansowani użytkownicy również znajdą dla niego zastosowanie m.in. dzięki obsłudze VBA i wsparciu dla OpenCL.

[ 1 / 2 ]

W skład pakietu wchodzą następujące aplikacje: Writer, Calc, Impress, Draw, Math i Base. Jeśli chcesz nauczyć się sprawnie korzystać z pakietu LibreOffice, poznać pełnię jego możliwości? Polecamy nasz cykl Poznaj LibreOffice – to praktyczne porady, które krok po kroku pokażą, co można osiągnąć z darmowym i wolnym pakietem biurowym.

Aplikację LibreOffice można pobrać z naszego katalogu oprogramowania.

Apache OpenOffice (liczba pobrań: 3 063 229)

To niekwestionowany lider naszego rankingu, pod względem pobrań zdeklasował przeciwników. Apache OpenOffice (wcześniej to w pełni darmowy pakiet biurowy, rozpowszechniany na zasadach Open Source. Obok LibreOffice jest to jeden z najpoważniejszych konkurentów Microsoft Office. W skład pakietu wchodzą niezależne aplikacje: procesor tekstu Writer, arkusz kalkulacyjny Calc, moduł bazodanowy Base, program graficzny Draw, a także program do tworzenia prezentacji Impress.

Przez wielu użytkowników poszczególne aplikacje są uważane za rewelacyjne odpowiedniki z programu Microsoft Office. Takim przykładem może być Writer czy Calc, które bez problemów współpracują z dokumentami Worda i Excela. Uczniom, studentom i pracownikom naukowym z pewnością spodoba się składnik Math. Tu możemy tworzyć rozbudowane reguły matematyczne. Pozwala on na wstawianie w reguły operatorów jedno i dwuargumentowych, relacji, operacji na zbiorach, funkcji, atrybutów, nawiasów, a także określonych formatów jak np. potęgi. Świetna sprawa!

[ 1 / 2 ]

Choć Apache OpenOffice wciąż jest najpopularniejszy, widać niestety, że projekt przeżywa kryzys. Zmniejszyła się grupa programistów i aktualizacje wychodzą jakby rzadziej. Niemniej wielu użytkowniku ceni sobie jego stabilność i mniejsze zapotrzebowanie na zasoby w porównaniu do LibreOffice.

Aplikację Apache OpenOffice można pobrać z naszego katalogu oprogramowania.

Tak prezentuje się nasze TOP3 aplikacji, które mogą zastąpić płatny pakiet Microsoft Office. Mnie osobiście urzekł WPS Office, lekki, szybki i zgodny z dokumentami MS. Nad nim tylko duże projekty Open Source. A który z nich jest lepszy możecie przeczytać w świetnym tekście Przemka Krefta. Gorąco zachęcam do lektury.

Najlepsze programy biurowe i do plików PDF

Przedstawiamy najlepsze tego typu aplikacje wraz z poradami, jak z nich korzystać

Nie zawsze jednak trzeba korzystać z drogich programów czy pakietów biurowych

Aplikacje biurowe i do plików PDF zawsze warto mieć pod ręką

Możemy pracować nad dokumentami tak, jak akurat nam pasuje: na smartfonie z darmowym pakietem biurowym, w oknie przeglądarki dzięki aplikacjom online – bez instalacji, lokalnie na komputerze, korzystając z tradycyjnych desktopowych programów. Nasze biuro jest tam, gdzie chcemy!

Microsoft 365 i Office 2019

Dotychczasowy Office 2019 jest teraz w ofercie tylko do jednorazowego zakupu. Trial Office 2019 jest do pobrania w wersji Office Home & Student 2019 (dla uczniów i użytkowników domowych, klasyczne wersje 2019 Worda, Excela, PowerPointa na Windows 10, na jeden komputer). A dotychczasowy pakiet Microsoft Office 365, dostępny w modelu subskrypcyjnym, zmienił nazwę na Microsoft 365. Zawiera wszystkie składniki Office 365 oraz nowe, takie jak nowa wersja komunikatora Teams i aplikacja Microsoft Family Safety. Z tej najnowszej wersji można bezpłatnie korzystać przez jeden miesiąc. Znajdziemy ją na stronie (trzeba podać dane karty kredytowej). Po upływie miesiąca z najtańszej wersji, czyli Microsoft 365 Personal, można używać, płacąc 29,99 złotego miesięcznie lub 299,99 złotego rocznie.

Łatwe dzielenie się plikami

Z usługą Microsoft 365 zintegrowano 1 TB (w wersji Personal, a w wydaniu Family dla sześciu osób jest to 6 TB) przestrzeni na dane na wirtualnym dysku OneDrive. Można ją wykorzystać do łatwego dzielenia się zdjęciami czy filmami z wakacji za pomocą opcji Udostępnij. Przedtem dokument taki trzeba jednak zapisać w chmurze, na dysku OneDrive.

Microsoft Office

Aplikacje biurowe Microsoftu dostępne są za darmo na urządzenia mobilne. W pakiecie Microsoft Office znajduje się Word, Excel, PowerPoint oraz aplikacje do przeglądania plików PDF, multimediów, tworzenia notatek oraz formularzy. Jeśli nie mamy konta Microsoft, wszystkie utworzone lub edytowane w nim dokumenty czy notatki zapisywane będą w pamięci telefonu.

Przesyłanie plików

Mobilny Office umożliwia łatwy transfer plików do i z komputera. Z menu Akcje wybieramy Prześlij pliki, na komputerze otwieramy stronę decydujemy, czy chcemy wysłać, czy odebrać dane.

Parujemy urządzenie z komputerem za pomocą kodu QR. Sprawdzamy, czy oba kody potwierdzające są identyczne i wybieramy Paruj na obu urządzeniach. Jeśli chcemy wysłać dane, wybieramy Przeglądaj w aplikacji mobilnej, wskazujemy plik i zapisujemy go na komputerze. A jeżeli chcemy przesłać pliki z komputera na telefon, postępujemy analogicznie, ale na stronie wybieramy Wybierz pliki do wysłania.

Zamiana obrazu na tekst

Z głównego ekranu wybieramy +, Dokumenty, a w sekcji Word – Skanuj tekst. Wykonujemy zdjęcie, zaznaczamy fragment (aplikacja sugeruje granicę tekstu), naciskamy Gotowe i czekamy na konwersję do formatu Worda. Jeśli taki tekst chcemy tylko skopiować i wysłać, z menu Akcje wybieramy Obraz na tekst i na koniec wybieramy Kopiuj.

Dokumenty Google

Darmowy internetowy pakiet biurowy udostępniany przez Google. Zawiera edytor tekstu Dokumenty, arkusz kalkulacyjny Arkusze, programy Prezentacje i Formularze. Jest dostępny zarówno z poziomu przeglądarki internetowej, jak i aplikacji mobilnych na Androida i iOS.

Pisanie głosowe

Jeśli nie lubimy pisać, aby stworzyć tekst w Dokumentach Google, możemy go podyktować. W tym celu z menu Narzędzia wybieramy Pisanie głosowe lub naciskamy Ctrl+Shift+S, a następnie klikamy na Kliknij i mów. Warto pamiętać, aby przed rozpoczęciem dyktowania zmienić język na polski.

Oszczędzanie miejsca

Bez względu na to, ile miejsca mamy na dysku Google, wszystkie dokumenty warto zapisywać w formacie Google, a nie w najpopularniejszych formatach Microsoft Office. Pliki w formacie Google nie wliczają się do limitu gigabajtów na Dysku Google, na którym są przechowywane.

LibreOffice

Najpopularniejszy darmowy konkurent Microsoft Office (aktualnie Office 2019) instalowany w komputerze, przeznaczony do zastosowań domowych i komercyjnych. Zawiera edytor tekstu Writer, arkusz kalkulacyjny Calc, program do prezentacji Impress, aplikację do rysunków i diagramów Draw, bazodanową – Base oraz program matematyczny Math. LibreOffice, niestety, nie ma swojej wersji na urządzenia mobilne.

Zabezpieczanie dokumentu hasłem

Jeśli chcemy zabezpieczyć dostęp do naszych dokumentów stworzonych w Libre Office, możemy to zrobić za pomocą hasła. Nie potrzeba do tego zaawansowanych narzędzi. Wystarczy skorzystać z opcji Zapisz jako, a następnie zaznaczyć Zapisz z hasłem.

Edycja tekstu w plikach PDF

Dzięki możliwościom programu Draw z Libre Office można łatwo edytować tekst w plikach PDF. Aby to zrobić, otwieramy dokument i przesuwamy kursor nad tekst. Kursor zmieni wygląd – będzie pozwalał na edycję tekstu. Zaznaczamy wybrany fragment lub ustawiamy kursor w tekście i już możemy go edytować.

Microsoft OneNote

OneNote to popularny, nowoczesny notatnik Microsoftu na komputery z Windows, Maki i smartfony (Android, iPhone) z funkcją synchronizacji między urządzeniami. Do notatek można dodawać grafikę, pismo odręczne, tabele z Excela, wycinki stron WWW, a także pliki audio i wideo. Notatki można łatwo sortować i porządkować oraz udostępniać innym użytkownikom przez internet.

Kopiowanie tekstu z obrazu

Wśród wielu ciekawych funkcji OneNote jest możliwość skopiowania tekstu znajdującego się na grafice. Po wstawieniu takiego obrazka do grafiki klikamy prawym przyciskiem myszy i z menu kontekstowego wybieramy Kopiuj tekst z obrazu.

Zabezpieczanie notatki

Aby zabezpieczyć daną sekcję notatki przed nieuprawnionym dostępem, klikamy prawym przyciskiem myszy na jej nazwę i wybieramy z menu kontekstowego Chroń hasłem tę sekcję.

Adobe Acrobat Reader

Najpopularniejszy na świecie czytnik dokumentów PDF. Oprócz przeglądarki dysponuje także podstawowymi narzędziami do edycji, dzięki którym można na przykład wypełnić formularz PDF, a nawet go podpisać. Dostępny jest także jako aplikacja na urządzenia mobilne.

Podpisywanie formularzy

Podpisać dokument można za pomocą narzędzia Wypełnij i podpisz. Po jego uruchomieniu wybieramy Podpisz z górnej belki, a potem Dodaj podpis lub Dodaj inicjały. Mamy do wyboru trzy opcje: czcionkę naśladującą pismo, narysowanie podpisu kursorem lub wstawienie zdjęcia naszej parafki. Zaznaczamy Zapisz podpis i wybieramy Zastosuj. Podpis umieszczamy w odpowiednim miejscu dokumentu.

Więcej testów i poradników znajdziesz w najnowszych numerach Komputer Świata i Niezbędnika:

Darmowe programy biurowe — zestawienie wszystkich narzędzi niezbędnych do pracy biurowej

Praca w firmie potrafi być wymagająca ze względu na bardzo dużą liczbę czynności do wykonania. Rozwiązaniem tego problemu może być odpowiednie oprogramowanie. Jakie darmowe programy biurowe są przydatne? O tym poniżej.

Darmowe programy do pracy biurowej — jakie zadania możemy usprawnić w narzędziach?

Znaczna część osób kojarzy oprogramowanie do pracy administracyjnej z popularnym pakietem MS Office. Zawiera on zestaw programów, które umożliwiają, szybką i wygodną edycję dokumentów (Word), pracę w arkuszach kalkulacyjnych (Excel), tworzenie prezentacji (PowerPoint), sporządzanie notatek (OneNote). W wersji rozszerzonej posiada dodatkowo narzędzie do tworzenia i zarządzania bazami danych klienta (Acces), pocztę e-mail (Outlook), a także inne związane z zarządzaniem serwerami i przygotowaniem materiałów marketingowych.

Pakiet Microsoftu jest płatny, istnieje jednak wiele narzędzi, które oferują podobne możliwości bez konieczności uiszczania dodatkowych opłat. Należy również dodać, że istnieje wiele aplikacji, które nie są częścią żadnego pakietu do pracy biurowej, a bez nich ciężko wyobrazić sobie skuteczną pracę. Powszechność Office i wynikająca z niego standaryzacja plików powstałych z jego wykorzystaniem sprawia, że stanowi on punkt odniesienia do oceny możliwości innych narzędzi.

Najlepsze darmowe edytory tekstu — czym zastąpić Worda?

Niepodważalnym królem edytorów tekstu jest Word, będący częścią pakietu Office. Obecnie istnieje kilka alternatyw, które skutecznie mogą konkurować z możliwościami tego programu, a także gwarantować pełną kompatybilność ze wspomnianym oprogramowaniem.

Word online — moc możliwości w przeglądarce

W 2014 r. został udostępniony darmowy pakiet biurowy MS Office, z którego korzystać mogą wszyscy użytkownicy posiadający konto na platformie internetowej Microsoftu. Pakiet oferuje dostęp do narzędzi Excel, PowerPoint, Word, OneNote i Outlook, które mają podobne możliwości do wersji offline z niewielkimi wyjątkami. W przypadku Worda online ograniczenia w edycji dokumentów dotyczą tworzenia spisów treści edycji i aktualizacji bibliografii, zaawansowanych opcji edycji stylów i tabel. Poza tym program doskonale radzi sobie z otwieraniem plików przygotowanych w stacjonarnej aplikacji.

Dokumenty Google — internetowe narzędzie do pracy nad dokumentami

Google również stworzył pakiet biurowy, który jest dostępny z poziomu przeglądarki, a także aplikacji na smartfony i tablety, jego częścią są Dokumenty Google. Mają one znacznie większe możliwości niż wersja online Worda, sprawiając, że są one w pełni funkcjonalnym edytorem tekstu. Zaletą programu jest możliwość pracy na jednym dokumencie przez wiele osób, posiadających konta Google, a zmiany w dokumencie są widoczne na bieżąco. Użytkownik w każdym momencie może podejrzeć poprawki wprowadzone przez innych edytorów.

Bez jakich programów nie może się obejść żaden komputer?

Open Office/ Libre Office Writer — rozwiązanie stacjonarne dla każdego

Stacjonarnym odpowiednikiem Worda jest Writer, znajdujący się w oprogramowaniu OpenOffice i LibreOffice, które ze względu na ten sam kod źródłowy są do siebie bardzo podobne, oferują one zbliżone możliwości co aplikacja Microsoftu. Programy świetnie sprawdzą się do zaawansowanej edycji tekstów, gdy nie ma dostępu do Internetu.

WPS Writer — gdy ważna jest kompatybilność z Wordem

Kolejny edytor tekstu, który jest zaskakująco dobry to WPS Writer, będący częścią oprogramowania biurowego WPS Office. Program oferuje zaawansowane możliwości związane z pracą nad dokumentem. Jego największą zaletą jest pełna kompatybilność z MS Office, dzięki czemu można być pewnym, że praca zapisana w jednym z nich, również będzie tak samo sformatowana w drugim. Z aplikacji można korzystać na każdej popularnej platformie.

Darmowe arkusze kalkulacyjne — który wybrać?

Podobnie jak w przypadku Worda, Excel jest jednym z najważniejszych programów, który jest wykorzystywany przez analityków na całym świecie. Pozwala on wykonywać najbardziej zaawansowane obliczenia, tworzyć tabele, wykresy, a także interaktywne formularze. Możliwości programu są ogromne, dlatego znalezienie dobrej alternatywy dla niego nie jest oczywiste.

Excel Online — internetowa wersja arkusza

Korzystając z internetowego pakietu MS Office, dostaje się wszystkie aplikacje biurowe, które są dostępne w wersji stacjonarnej, różnica jednak polega na okrojeniu części możliwości tych programów. Excel Online jest doskonałym narzędziem dla osób, które potrzebują podstawowych funkcjonalności związanych z analizą danych, jednak w momencie pracy na wielu tabelach i różnorodnych danych może się okazać, że program jest niewystarczający, choćby przez brak obsługi zewnętrznych źródeł danych.

Odpowiednie narzędzia umożliwiają sprawną i wydajną pracę

Arkusze Google — internetowy arkusz kalkulacyjny

Google, tworząc swój pakiet biurowy, stworzył również doskonałą aplikację do analizy danych, która skutecznie może konkurować z Excelem. Program posiada wszystkie najważniejsze funkcje, w tym obsługę skryptów i formuł znanych z programu Microsoftu, z którym jest kompatybilny. Program pozwala na pracę nad arkuszem przez wiele osób w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można kontrolować zmiany zachodzące w projekcie.

OpenOffice/LibreOffice Calc — atrakcyjny arkusz kalkulacyjny

Jeżeli praca wymaga pracy na danych bez dostępu do Internetu, to Calc będący częścią pakietów OpenOffice i LibreOffice może być dobrą alternatywą dla płatnego Excela. Program posiada wszystkie przydatne funkcje, które pozwolą skutecznie analizować informacje. Z jego pomocą uda się stworzyć tabele, wykresy, a także przeprowadzi się zaawansowane obliczenia. Jedynym minusem jest wyłączna dostępność na komputer i brak możliwości edycji plików na tablecie lub smartfonie.

WPS Spreadsheets — najlepszy darmowy arkusz kalkulacyjny offline

Pakiet biurowy WPS pokazuje, że można skutecznie konkurować z rozwiązaniami, które funkcjonują na rynku od wielu lat, podobnie jest z aplikacją WPS Spreadsheets, która pozwala na zaawansowaną pracę na arkuszach podobną do tej, która możliwa jest z wykorzystaniem programu Excel. Nawet sam interfejs jest podobny, dzięki czemu osoby, które wcześniej korzystały tylko z rozwiązania Microsoftu, bardzo szybko odnajdą się w pracy z nową aplikacją. Co więcej, dzięki usłudze WPS Cloud pracę można wykonywać zarówno na komputerze, jak i smartfonach i tabletach.

Najlepsze oferty na Microsoft Office Sprawdź

Darmowe programy księgowe, pozwalające na skuteczne rozliczenia

Księgowanie jest czymś, co musi wykonywać każda firma. Prowadzenie ksiąg rachunkowych można zlecić zewnętrznej firmie lub wykonać samodzielnie z wykorzystaniem poniższych programów, które są darmowe.

VATowiec — polski program księgowy

Jest to polski program księgowy, który pozwala na prowadzenie zarówno zaawansowanej księgowości, jak i uproszczonej. Z jego pomocą rozliczysz wszystkie podatki, a także sporządzisz JPK.

Kadrowiec — rozlicz swoje kadry

Program kadrowiec stanowi doskonałą alternatywę dla płatnych programów, takich jak Symfonia Kadry i Płace, z jego pomocą poradzisz sobie ze wszystkimi zagadnieniami kadrowymi w twojej firmie.

Płatnik — wygodne rozliczenia z ZUS

Darmowy program pozwalający na rozliczenie firmy z ZUS jest niezbędny w każdej firmie, która zatrudnia pracowników, pozwalając wysyłać dokumenty ubezpieczonych bezpośrednio do urzędu.

Sprawdź też: Najlepsze programy do pisania – darmowe edytory tekstu on-line oraz do pobrania

Kierowanie projektami z darmowym oprogramowaniem

Kierowanie projektami to niełatwe zadanie, które wymaga cierpliwości i skrupulatności, a przede wszystkim doskonałej organizacji pracy własnej. Na rynku jest wiele rozwiązań darmowych i płatnych, które pomogą w tym zadaniu.

Trello — prostota, która urzeka

Proste narzędzia są najlepsze. Trello jest programem, który imituje tablicę, na której można nanosić zadania i zmiany w ich realizacji. Prosty interfejs i wygodne monitorowanie zadań to coś, czego potrzebujesz.

Garść przydatnych porad dla zaczynających przygodę z Trello

Fortask — kontrola nawet nad zaawansowanymi zadaniami

Jest zaawansowanym narzędziem pozwalającym na kontrolę projektu, wersja darmowa obejmuje 3 użytkowników, za kolejnych trzeba zapłacić, dzięki programowi można kierować nawet najbardziej zaawansowanymi projektami.

Organizacja pracy własnej — jak zorganizować pracę w biurze z bezpłatnymi aplikacjami?

Oprócz możliwości, jakie dają programy znajdujące się w popularnych pakietach biurowych, warto zastanowić się nad innymi, które pozwolą lepiej zarządzać własną pracą. Szczególnie przydatne w tym zakresie może być organizer, który pozwoli zaplanować zadania i stworzyć listy rzeczy do zrobienia z przypomnieniem czasu, kiedy ma to być wykonane.

Reklama

Microsoft To Do — planowanie czasu online

Narzędzie do planowania zadań od Microsoftu pozwala na skuteczne zarządzanie własną pracą. Z jego pomocą można tworzyć listy zadań, zapisywać je w kalendarzu, oznaczać ich wykonanie. Aplikacja jest dostępna z poziomu przeglądarki po zalogowaniu na konto Microsoftu.

Kalendarz Google — wszystko, czego potrzebujesz w pracy

Z kalendarzem online od Google’a spokojnie można zaplanować każdą aktywność. Aplikacja internetowa pozwala na tworzenie listy zadań, wydarzeń, powiadomień, zapisywanie kontaktów. Wszystko jest zintegrowane z twoim kontem Google, przez co masz dostęp do aplikacji z dowolnego miejsca, a także każdego urządzenia z dostępem do internetu.

Cyfrowy kalendarz pozwoli nam lepiej zorganizować czas niż jego papierowy odpowiednik

Todo.ly — wygodne monitorowanie zadań

Z platformą Todo.ly zarządzanie czasem i zadaniami staje się znacznie prostsze. Program umożliwia tworzenie list, komentarzy, oznaczanie ich w czasie, a także monitorowanie ich realizacji.

Inne niezbędne programy do pracy biurowej — czego jeszcze potrzebujesz w biurze?

Opisane programy to absolutna konieczność w każdym biurze, niemniej jednak czasem trzeba również korzystać z innych narzędzi, które pozwolą na skuteczną pracę. Może to dotyczyć otwierania specyficznych formatów plików lub narzędzi typowych dla danej branży. W każdym przypadku istnieją darmowe rozwiązania, z których warto skorzystać.

Adobe Acrobat Reader — skuteczne przeglądanie PDF

Otwieranie dokumentów w formacie PDF jest koniecznością w pracy biurowej. Najbardziej popularnym i darmowym rozwiązaniem w tej kwestii jest program Adobe Reader, który daje możliwość szybkiego i wygodnego przeglądania nawet największych plików zapisanych w tym formacie. Acrobat Reader posiada również wersję płatną zwiększającą możliwości programu.

7Zip — wzorowa kompresja plików

Zdarza się, że w codziennej pracy należy korzystać ze skompresowanych archiwów. Program 7Zip radzi sobie z najpopularniejszymi formatami, a także pozwala na szybkie archiwizowanie plików, by te nie zajmowały zbyt dużo miejsca na dysku.

Reklama

IrfanView — szybka przeglądarka obrazów

Natywna przeglądarka obrazów dla Windows nie jest rozwiązaniem optymalnym, znacznie szybszym programem jest IrfanView, który oprócz przeglądania obrazów, umożliwia na ich edycję.

Na rynku istnieje wiele różnych rozwiązań, które sprawdzą się w pracy biurowej, podczas wyboru odpowiedniego programu warto zainteresować się możliwościami, jakie dają darmowe programy, gdyż często ich funkcje nie odbiegają od tego, co jest dostępne odpłatnie. Wykorzystanie bezpłatnego oprogramowania w firmie może być również szansą na uniknięcie wydatków, które wiązałyby się z wykupem drogich licencji.

Canva — program do prezentacji online

Program Canva jest doskonałym przykładem, że prezentacje nie muszą być nudne. W wersji darmowej posiada on 250 tys. szablonów, z których można skorzystać, a także umożliwia pracę nad różnymi projektami. Oprócz wersji bezpłatnej można wykupić opcje premium, które rozwijają możliwości aplikacji.

Sprawdź też: 8 darmowych aplikacji do przerabiania zdjęć. Sprawdź najlepsze apki do obróbki fotografii!

Leave a Reply