December 09,2021

Corona obawia się, że przestępcy polują na dane bankowe

by Kolbowicz Marek

Jeśli chodzi o pieniądze, zabawa się kończy. Przestępcy też to wiedzą. Próbują używać fałszywych wiadomości bankowych związanych z Coroną, aby uzyskać dostęp do danych użytkownika.

Uważaj na fałszywe e-maile „T-Online”

Aby zapewnić komunikację z własnym bankiem nawet w czasach kryzysu koronowego, zaloguj się i aktualizuj swoje dane. Mówi tak w e-mailach lub wiadomościach tekstowych, które obecnie otrzymuje wiele osób. Brzmi wiarygodnie?

Być może po raz pierwszy czytasz go, ale w rzeczywistości nie jest to list z banku domowego, ale próba wyłudzenia informacji przez przestępców, ostrzega Związek Banków Niemieckich. Banki zatem nigdy nie proszą o takie dane – ani mailowo, sms-em, ani telefonicznie.

Częściowo idealnie fałszywe strony bankowe

Jeśli klikniesz linki w takich e-mailach, trafisz na fałszywą stronę internetową, która może wyglądać bardzo podobnie do obecności online Twojego banku. Tam należy podać dane dostępowe oraz inne dane osobowe, na których polują oszuści.

Czasami takie niebezpieczne wiadomości phishingowe można rozpoznać na pierwszy rzut oka na podstawie ich niezgrabnego projektu lub nieprawidłowej pisowni. Jednak według stowarzyszenia w wielu przypadkach wiadomości wykazują obecnie wysoki stopień doskonałości.

Czerwony alert, gdy wymagane są TAN

Klienci banku powinni również być sceptyczni w przypadku jednoczesnego żądania kilku numerów transakcji (TAN) lub w przypadku konieczności wprowadzenia numeru TAN pod groźbą domniemanego zablokowania konta lub domniemanego ograniczenia czasu trwania procedury TAN.

Kolejnym ostrzeżeniem jest konieczność potwierdzenia danych konta za pomocą numeru TAN. To samo dotyczy żądanych przelewów testowych lub przekazów rzekomo otrzymanej płatności. Klienci nie powinni wchodzić w to ani podczas logowania się na konto demo, ani po poproszeniu o zainstalowanie certyfikatów bezpieczeństwa, oprogramowania lub aplikacji.

Po skontaktowaniu się z oszustem poinformuj bank

Każdy, kto myśli, że został złapany przez oszustów, nie powinien wykonywać dalszych transakcji bankowych na swoim komputerze i natychmiast poinformować o tym swój bank domowy, który następnie wyjaśni dalszą procedurę, a także natychmiast zablokuje dostęp online do konta.

  • Kolbowicz Marek
  • December 09,2021

Leave a Reply