January 11,2024

Co zamiast Microsoft Office? Darmowe pakiety biurowe

by Kolbowicz Marek

10 najlepszych darmowych pakietów biurowych jako alternatywa MS Office dla systemu Linux

Pakiet Microsoft Office to zdecydowanie najczęściej używane biuro oprogramowanie zwiększające produktywność ze względu na łatwość użytkowania i elastyczność. Wybór najlepszego systemu operacyjnego będzie zależał od kwestii dostępności oprogramowania o najwyższej produktywności. Ale już, Dystrybucje Linuksa są wszechstronne i oferują wiele opcji wyboru oprogramowania zwiększającego produktywność. Ale nadal Microsoft Office nie jest dostępny dla systemu Linux. Bez obaw, drodzy użytkownicy Linuksa, na rynku dostępnych jest kilka najlepszych darmowych pakietów biurowych, które są dość pomysłowe i mogą być używane jako alternatywa dla pakietu biurowego Microsoft.

Najlepszy darmowy pakiet biurowy dla systemu Linux

W tym podsumowaniu udostępnię ogólną listę bezpłatnych programów biurowych dla systemu Linux jako alternatywę dla MS Office. Dla wyjaśnienia, wszystkie funkcje i narzędzia są tutaj opisane zaczerpnięte z ich oficjalnej strony i nie wszystkie są uwzględnione. Ta lista nie jest ułożona w określonej kolejności.

1. LibreOffice

LibreOffice jest najpopularniejszym i najlepiej znanym darmowym pakietem biurowym w społeczności Linuksa. LibreOffice jest rozwidleniem znanego, ale wycofanego pakietu biurowego Apache OpenOffice. Teraz LibreOffice jest dla wielu domyślnym bezpłatnym pakietem biurowym Środowiska Linux.

Co więcej, LibreOffice to wieloplatformowy i open source najlepszy alternatywny darmowy pakiet biurowy Microsoft Office dla systemów Windows i Mac OS. Ma świetną społeczność, która pomoże ci, jeśli napotkasz jakikolwiek problem w dowolnym środowisku graficznym. Obsługuje różne formaty plików, w tym otwarty format dokumentów i pliki biurowe ms.

Pobierz LibreOffice

2. Apache OpenOffice

Apache OpenOffice to jeden z najlepszych darmowych pakietów biurowych dostępnych w społeczności Linuksa. Oferuje wiele opcji i funkcji do tworzenia dokumentów, prezentacji, arkuszy itp. i może być używany jako świetna alternatywa dla pakietu MS Office dla wszystkich głównych systemów operacyjnych, w tym Linux, Windows i macOS. Apache OpenOffice obsługuje format plików MS Office oprócz standardowego formatu OpenDocument.

Pobierz Apache OpenOffice

3. Biuro WPS dla systemu Linux

WPS Office to jeden z najlepszych na świecie bezpłatnych pakietów biurowych dostępnych dla społeczności linuksowej. Jest piękny, szybszy, lekki i oferuje nowoczesny, zgrabny interfejs użytkownika.

WPS Office posiada wszystkie narzędzia potrzebne do wykonywania zadań biurowych. Ma darmową wersję dla Linuksa z edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym i PowerPointem, tak jak oferuje MS Office.

Dokumenty wyjściowe WPS Office są w pełni kompatybilne z innymi formatami plików programów biurowych. Obsługuje wszystkie główne dystrybucje Linuksa, takie jak Ubuntu Linux, Fedora, CentOS, OpenSUSE itp.

Pobierz WPS Office za darmo

4. OnlyOffice — Twój prywatny pakiet biurowy w chmurze

OnlyOffice to oparty na chmurze open source program biurowy, taki jak G Suite Google. Ten pakiet biurowy umożliwia tworzenie projektów i dokumentów dla zespołów i klientów oraz zarządzanie nimi w jednym miejscu.

Otrzymasz wszystkie funkcje i narzędzia w prostym i nowoczesnym, zgrabnym designie w tym najlepszym darmowym pakiecie biurowym. Tworzy biznesowe przestrzenie robocze, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo i prywatność. Możesz korzystać z pakietu biurowego w chmurze OnlyOffice lub wdrożyć go na prywatnym serwerze całkowicie za darmo.

Tylko pobierzOffice

5. Biuro Feng – Zarządzanie projektami

Feng Office – wcześniej znany jako OpenGoo, to pakiet biurowy typu open source i bezpłatna edycja społecznościowa dla systemu Linux jako najlepsza alternatywa dla pakietu Microsoft Office. Jest to jedna z potężnych platform biznesowych do zarządzania projektami i współpracy dla zespołów i organizacji.

Ten całkowicie darmowy program biurowy pozwala tworzyć i zarządzać projektami, klientami, raportami, obszarami roboczymi, dokumentami, procesami przepływu pracy itp. Ten pakiet biurowy w wersji Community jest najlepszy do komunikacji biznesowej i zespołowej, co pozwala zapewnić satysfakcję klientów, zaoszczędzić czas i pieniądze, zwiększyć produktywność przy wysokim zwrocie z inwestycji.

Pobierz Feng Office Community Edition

6. G Suite Google

G Suite Google to bardzo wydajny i wszechstronny pakiet biurowy online w chmurze, służący do tworzenia i udostępniania dokumentów tekstowych, arkuszy, prezentacji, rysunków, formularzy, obliczeń itp. Wielu z nas już wie o tej aplikacji internetowej, ale może obawiać się jej używania z powodu utraty podstawowych funkcji przez przejście na chmurę.

Ale uwierz mi, G Suite Google to solidny pakiet aplikacji z wieloma niesamowitymi funkcjami, o których wielu z nas nie wie. G Suite Google jest równie odpowiedni dla profesjonalistów i studentów, a także najlepszy do użytku osobistego.

Musisz więc mieć odwagę, by przeskoczyć, porzucając programy biurowe działające w trybie offline, w stronę korzystania Google G Suite w chmurze i zachwyć się mnóstwem potężnych narzędzi do wykonywania zadań związanych z produktywnością.

7. SoftMaker FreeOffice

SoftMaker FreeOffice to całkowicie darmowy pakiet biurowy do użytku osobistego i biznesowego w systemie Linux. Jest najlepszym konkurentem pakietu biurowego MS z najlepszą alternatywą edytora tekstu, aplikacji do arkuszy kalkulacyjnych i programu do prezentacji.

Ponadto FreeOffice obsługuje wszystkie formaty plików MS Office i OpenDocument. Nie zapomnij pobrać i sprawdzić wartości tego najlepszego darmowego pakietu biurowego dla systemu Linux.

Pobierz SoftMaker FreeOffice

8. Apartament Kaligra

Calligra Suite – wcześniej znany jako KOffice, to opracowany i darmowy program biurowy typu open source dla systemu Linux. Chociaż jest w zasadzie stworzony dla środowiska graficznego KDE opartego na rozwiązaniu biurowym opartym na Qt, nadal możesz go używać na dowolnym Środowisko graficzne Linux lub platforma.

Pakiet produktywności Calligra jest dostarczany z edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym, prezentacją, projektantem schematów blokowych, oprogramowaniem do malowania itp.

Pobierz pakiet oprogramowania Calligra

9. Biuro GNOME

Gnome Office to kolejny darmowy program biurowy typu open source dla systemu Linux, zwłaszcza dla technologii GTK środowiska graficznego Gnome. Obsługuje wszystkie główne formaty plików, które można sobie wyobrazić za pomocą pakietu MS Office, LibreOffice, Apache OpenOffice itp.

AbiWord: program do obsługi dokumentów Word

Gnome Office oferuje zestaw oprogramowania biurowego, które jest dość proste w użyciu, skuteczne, lekkie i szczupłe.

Łatwość: oprogramowanie do prezentacji

AbiWord: program do obsługi dokumentów Word

Gnumeric: aplikacja arkusza kalkulacyjnego

Inkscape: Oprogramowanie do rysowania

GnuCash – aplikacja do zarządzania finansami

Ewolucja – Lekkość Klient poczty e-mail dla systemu Linux

Evince – A Przeglądarka plików PDF dla systemu Linux

I więcej

10. Siag Office – bezpłatny pakiet biurowy dla systemu Unix

Siag Office to niezwykle lekki darmowy pakiet biurowy dla systemu opartego na systemie Unix. Jest tak smukły i czysty, że można go zainstalować na starym laptopie lub systemie. Nawet można go uruchomić w systemie 16MB RAM.

Składa się z kilku prostych pakietów biurowych, a mianowicie arkusza kalkulacyjnego SIAG, programu animacyjnego Egon Animator, Edytor tekstu XedPlus, podgląd Gvu i menedżer plików Xfiler. Chociaż brakuje mu podstawowych narzędzi i funkcji biurowych, nadal może być przydatny i spełniać minimalne wymagania każdego lekka dystrybucja Linuksa użytkowników.

Wyróżnienie

Biuro tlenowe

Końcowa myśl

W końcu możesz teraz zrozumieć, że pakiet Microsoft Office to nie tylko opcja; raczej istnieje wiele możliwości wyboru w świecie Linuksa. Ta lista pakietów biurowych dla systemu Linux pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze i zastąpi je jako alternatywę dla MS Office. Czy ten artykuł jest na? Najlepszy darmowy pakiet biurowy dla systemu Linux pomocny? Który z nich najbardziej Ci się podobał na tej liście? Jakie są Twoje ulubione pakiety biurowe? Daj mi znać swoją sugestię i doświadczenie w sekcji komentarzy.

LibreOffice 7.3: pobierz darmowy pakiet biurowy

LibreOffice 7.3 to najnowsza wersja pakietu biurowego, stanowiącego świetną, a przy tym darmową alternatywę dla MS Office. Z plikami tworzonymi przy użyciu tego ostatniego radzi sobie teraz dużo lepiej.

LibreOffice 7.3 poprawia obsługę plików MS Office

LibreOffice to świetny pakiet biurowy. Nie jest oczywiście pozbawiony wad, ale w wielu przypadkach może bez trudu zastąpić zestaw Microsoft Office. Ten ostatni jednak wciąż jest absolutnym standardem i to kojarzone z nim formaty DOCX, XLSX czy PPTX dominują w przestrzeni. Kompatybilność z nimi była w przeszłości sporym problemem, ale już od pewnego czasu darmowy LibreOffice radził sobie z ich obsługą całkiem dobrze. Wraz z kolejną aktualizacją dodatkowo to usprawniono.

Aby lepiej radzić sobie z „microsoftowymi” plikami LibreOffice 7.3 otrzymał kilka istotnych poprawek. To między innymi obsługa śledzenia zmian w tabelkach i przy przemieszczaniu tekstu. Zwiększono również wydajność otwierania dużych dokumentów DOCX i XLSX, a także zwiększono szybkość renderowania niektórych ich elementów. Ulepszone zostały także filtry importu i eksportu plików, dzięki czemu dokumenty tekstowe, arkusze kalkulacyjne i prezentacje powinny wyświetlać się poprawnie w większości przypadków.

Pobierz darmowy pakiet biurowy LibreOffice (download):

Na tym nie koniec. Co nowego w LibreOffice 7.3?

Na liście nowości w LibreOffice 7.3 odnajdujemy również na przykład nowe funkcje bibliotek ScriptForge, których zadaniem jest ułatwianie tworzenia makr w arkuszach kalkulacyjnych. W programie Writer natomiast pojawiła się możliwość dodawania hiperłączy do wstawianych kształtów, a Impress zwiększa wygodę tworzenia listy punktowanej.

Co dalej? Zaawansowana funkcja autouzupełniania i filtrowanie kolorów w oknie „filtr standardowy” w programie Calc, szybkie i proste wstawianie kodów kreskowych i QR, rozszerzone zarządzanie drukarkami, ujednolicenie szerokości krawędzi w całym pakiecie oraz funkcja eksportu do formatu PDF z pełnym pakietem opcji. Na wzmiankę zasługuje też natywna obsługa procesorów Apple Silicon. Podsumowanie tych nowinek i zmian możesz obejrzeć poniżej.

Zobacz podsumowanie nowości w LibreOffice 7.3:

Najważniejsze nowości wprowadzone w poprzednich wersjach LibreOffice: Możliwość edycji parametrów fontu z poziomu panelu bocznego

Możliwe do przewijania (za pomocą scrolla) menu wyboru stylu

Możliwość skonfigurowania w stylach strony tzw. rynien

Wypełnienie tła kolorem może pokrywać całą stronę

Wielokolumnowe pola tekstowe w Impress i Draw

Okno dialogowe, umożliwiające wygodny wybór preferowanego interfejsu

Szybsze działanie funkcji znajdź i zamień

Możliwość zmiany animacji kilku obiektów naraz w Impress

Cyfrowe podpisy w ODF.

Akceleracja bazująca na GPU

Silnik graficzny Skia

Zaktualizowana galeria kształtów

Półprzezroczysty format tekstu

Ujednolicone menu kontekstowe hiperłączy

Panel tabeli na pasku bocznym

Komentarze mogą być oznaczane jako rozwiązane

Okno znaków specjalnych z wyszukiwarką

Możliwość eksportowania dokumentów do formatu ePUB

Menu Formularze do tworzenia interaktywnych obiektów w dokumentach

Możliwość eksportowania fragmentów arkusza kalkulacyjnego pliku JPG lub PNG

Jednowierszowy panel sterowania – NotebookBar: Tabbed Compact

Rozwijane okno formuł z najczęściej używanymi funkcjami

LibreOffice: darmowy pakiet biurowy - alternatywa dla MS Office

LibreOffice to naturalny wybór dla osób, które nie chcą korzystać lub nie mogą sobie pozwolić na kosztowny pakiet MS Office. We wrześniu 2010 roku założona została The Document Foundation, która czuwa nad rozwojem tego projektu, bazującego na pakiecie OpenOffice, powołanym do życia 10 lat wcześniej.

Pakiet biurowy LibreOffice dostępny jest w wersji stacjonarnej oraz przenośnej, którą można bez konieczności instalacji uruchamiać z pamięci USB oraz dysków przenośnych i sieciowych. W jego skład wchodzi sześć podstawowych aplikacji:

Writer to edytor tekstu, który może być użyty do wszystkiego - zarówno do napisania krótkiego listu, jak i do produkcji całej książki z wbudowanymi ilustracjami, spisem treści, bibliografią i diagramami. Dzięki takim narzędziom jak autouzupełnianie, autoformatowanie czy automatyczne sprawdzanie pisowni, Writer znacznie ułatwia pracę. Jest wystarczająco dobry, aby poradzić sobie także z publikacjami biurowymi - można m.in. tworzyć wielokolumnowe biuletyny oraz broszury.

Calc - arkusz kalkulacyjny - pomoże w różnego rodzaju obliczeniach i analizach. W pełni zintegrowany system pomocy ułatwia pracę wprowadzania komplikowanych formuł. Program umożliwia dodawanie danych z zewnętrznych lokacji, takich jak SQL, a następnie ich sortowanie i filtrowanie w celu przedstawienia analizy statystycznej. Można również korzystać z funkcji graficznych do wyświetlania wielu wykresów 2D i 3D z 13 kategorii, włączając w nie wykresy liniowe, powierzchniowe, słupkowe, kołowe i punktowe (XY). Wśród kilkudziesięciu dostępnych odmian na pewno znajdziemy taki, który odpowiada naszemu projektowi.

Impress umożliwia tworzenie prezentacji multimedialnych - szybko i wygodnie. Oryginalne animacje i efekty specjalne pomogą przekonać odbiorców. Tworzone prezentacje będą wyglądały na profesjonalne.

Base to baza danych, którą można bez problemu zintegrować z istniejącymi strukturami danych. Program pozwala na importowanie danych m.in. z MySQL, PostgreSQL oraz Microsoft Access, co znacząco zwiększa jego możliwości. Z jej pomocą można tworzyć zaawansowane bazy danych zawierające formularze, raporty, opinie i zapytania.

Math jest prostym edytorem równań, który pozwala napisać równania matematyczne, chemiczne, elektryczne i naukowe w standardowym zapisie symboli. Szczególnie przydatne podczas nauki.

Draw to niezwykle rozbudowane narzędzie graficzne, z którego pomocą możemy edytować wszelkie obiekty oraz tworzyć schematy, diagramy, formularze obiektów 3D i wiele, wiele innych. Ponadto obsługuje OpenGL.

LibreOffice ma również wbudowany kreator plików PDF, dzięki któremu można tworzyć dokumenty, a także otwierać i czytać już istniejące.

Pakiet cieszy się sporą popularnością na świecie. Obecnie jest już dostępny w ponad 30 wersjach językowych, w tym również w polskiej. LibreOffice można swobodnie pobierać, instalować i rozpowszechniać bez obawy o naruszenie praw autorskich. Dostępny jest w wersjach dla systemów Windows, Mac OS X i Linux - x86, jak i x64. Od wersji 5.0.0 pozwala też na podstawową edycję na Androidzie.

Źródło: LibreOffice

Co zamiast Microsoft Office? Darmowe pakiety biurowe

Pakiet Microsoft Office daje ogromne możliwości. Z jego pomocą można przygotowywać ważne dokumenty, pisać książkę, opracowywać analizy, tworzyć raporty, czy prezentacje. Jednakże na rynku istnieje wiele dobrych zamienników, które z powodzeniem można wykorzystać. Są one bardzo praktyczne i oferują mnóstwo ciekawych rozwiązań. Co najważniejsze są one darmowe. Sprawdź, co można używać zamiast pakietu Microsoft Office i jakie korzyści zapewniają te alternatywy.

4.8

Opanuj pakiet biurowy G Suite, twórz dokumenty, współpracuj z innymi osobami, zarządzaj łatwo plikami i zwiększ swoją produktywność dzięki usługom Google. Dowiedz się więcej

A może pakiet Office dostępny w wersji online?

Osoby, które potrzebują niezbędnika biurowego wyłącznie do przygotowania kilku dokumentów w miesiącu, z powodzeniem mogą skorzystać z pakietu Office dostępnego w oknie przeglądarki. Nie trzeba w tym przypadku przeprowadzać żadnych instalacji, a interfece jest znajomy dla oka. Niezbędnym warunkiem jest posiadanie darmowego konta Microsoft. Za jego pośrednictwem skorzystasz z dysku OneDrive o pojemności 5 GB. Oczywiście możliwości są tutaj ograniczone w stosunku do tego, co ma Office w pełnej wersji. Jednakże do podstawowych zastosowań i tworzenia prostych dokumnetów rozwiązanie to stanowi fantastyczną alternatywę.

Pakiet biurowy Open Office

Następnym dobrym rozwiązaniem jest opensourcowy pakiet biurowy Open Office. Z nim zyskasz dostęp do ciekawych pomocy biurowych, które pomogą Ci opracować nawet najbardziej zaawansowane projekty. Zainstalujesz go na Windowsie, Linuxie i Macu, również w polskiej wersji językowej.

Do swojej dyspozycji masz edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, prezentacje, bazy danych, a także edytor grafiki. Co więcej, znaczna liczba osób była zainteresowana rozbudowywaniem tego pakietu. Dlatego w sieci znajdziesz wiele dodatków i rozszerzeń dla narzędzia. Wśród zalet tego zamiennika wymienia się przede wszystkim przejrzysty interfejs oraz łatwą obsługę różnych formatów dokumentów.

Do wad Open Office można zaliczyć przede wszystkim brak rozwoju, od kilku lat pracuje nad nim jedynie garstka developerów . Co więcej mogą tutaj nie działać rozbudowane makra z Excela. Dodatkowo pojawiają się też nieprawidłowości przy uruchamianiu plików z Microsoft Office’a. Pliki z rozszerzeniami .docx, .xlsx, .pptx można odczytywać, ale już ich nie edytujemy.

Darmowy pakiet biurowy Libre Office dla firm

Po przejęciu Open Office przez Oracle w 2010 roku wielu twórców zaprzestało prac nad tym pakietem, a swoje wysiłki przenieśli na nowy projekt. Wspaniałą alternatywę dla Microsoft Office stanowi nowy zestaw biurowy Libre Office. Jest darmowy i można wykorzystywać go do celów komercyjnych. Spotkasz go też w administracji w wielu krajach! Działa na Windowsie, Macu i Linuxie, ma 119 wersji językowych, w tym polską. Istnieje też wersja portable, której próżno szukać w pakiecie Microsoftu.

Tak samo jak poprzednik, uwzględnia on programy pozwalające na tworzenie różnych dokumentów i projektów. Podstawę stanowi edytor tekstów Writer. Natomiast do tworzenia tabelek, zestawień, analiz, wykresów z powodzeniem wykorzystasz Calc. Jest to dodatek bardzo podobny do popularnego Excela. Kolejne programy pakietu to Base, czyli narzędzie przeznaczone do tworzenia baz danych oraz Impress do prezentacji multimedialnych. Skomplikowane formuły matematyczne zbudujesz za pośrednictwem modułu Math, a świetne rysunki stworzysz dzięki programowi Draw.

Pakiet oferuje użytkownikom wiele przydatnych funkcji ułatwiających pracę. Możesz pobrać z sieci darmowe rozszerzenia zestawu. Zaletą są tutaj także częste aktualizacje, a także duże wsparcie dla plików z pakietu Microsoft Office. Jeśli chcesz poznać wszystkie różnice między Libre Office a Microsoft Office, zajrzyj tutaj.

Dokumenty Google, czyli cudowne rozwiązanie dla mobilnych użytkowników

Do pracy nad projektami z powodzeniem sprawdzi się pakiet dokumentów Google. Narzędzie możesz stosować do opracowywania zestawień zarówno na komputerze, jak i smartfonie. Dlatego pracę wykonasz niezależnie od miejsca, w którym się znajdziesz. Wszystko, czego potrzebujesz w tym przypadku to darmowe konto Google. W dzisiejszych czasach praktycznie każdy z niego korzysta.

Jakie dokładnie możliwości gwarantuje ten pakiet? Jak w każdym pakiecie biurowym znajdziesz edytor tekstu Doc, arkusz kalkulacyjny Sheet, prezenctacje, kreator formularzy. Z jednej strony ilość możliwości jest uboższa niż w poprzednich pakietach (np. brak makr, ograniczona ilość formatowania w edytorze itp.). Z drugiej jednak strony istnieje pokaźna grupa programów wspomagających, które z nawiązką te braki rekompensują np. mindmapy, rysunki, diagramy, zarządzanie zadaniami i pracownikami itd.

Co więcej, możesz tutaj pracować zespołowo w czasie rzeczywistym i łączyć się z innymi użytkownikami. Bardzo szybko udostępnisz im efekty swoich działań. I to jest główna zaleta Dokumentów Google.

Darmowe pakiety biurowe – co wybierzesz?

Darmowe pakiety biurowe mogą być z powodzeniem wykorzystywane zarówno w domach, jak i firmach. Wiele zależy, do jakich zadań chcesz je wykorzystać. Przetestuj najpopularniejsze i wybierz ten, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.

Leave a Reply