December 21,2021

Zamiast zmieniać nazwę Facebook zmienia logo swojej firmy

by Kolbowicz Marek

Facebook otrzymuje nowe logo firmy. Powinno to zapewnić większą przejrzystość grupy. Dyskutowano nawet o zmianie nazwy, powiedział szef marketingu Facebooka.

Firma Facebook zaprezentowała w poniedziałek nowe logo firmy. Nowa czcionka i różne kolory powinny wyraźniej wyróżnić grupę na tle sieci społecznościowej i powiązanej z nią aplikacji oraz sprawić, że będzie bardziej rozpoznawalna jako marka parasolowa w przyszłości, powiedział Antonio Lucio, szef marketingu firmy. Z drugiej strony aplikacja Facebook zachowuje własne logo.

Nowe logo Facebooka w różnych kolorach. (Źródło: dpa / Andre M. Chang)

Oprócz sieci o tej samej nazwie, grupa Facebook obejmuje również znane marki, takie jak Instagram i WhatsApp. Nowe logo jest najwyraźniej pokolorowane tak, aby pasowało do poszczególnych marek – np. zielone dla WhatsApp lub czerwono-pomarańczowe dla Instagrama.

Tutaj możesz zobaczyć w bezpośrednim porównaniu, jak nowe logo Facebooka będzie wyglądało na Instagramie i jak wyglądało wcześniej. (Źródło: Producent / Facebook)

W przyszłości nazwa firmy powinna być używana w wyraźnie widoczny sposób w połączeniu z powiązanymi aplikacjami i produktami – na przykład nowe logo firmy Facebooka będzie można zobaczyć również na stronie logowania na Instagramie.

Tym krokiem Facebook przeciwstawia się faktowi, że większość użytkowników najwyraźniej nawet nie wie, że aplikacje takie jak WhatsApp są częścią Facebooka. Jak donosi portal informatyczny „CNET”, według badania Centrum Badawczego PEW tylko 29 proc. Amerykanów wie, że WhatsApp i Instagram należą do Facebooka.

Według szefa marketingu Antonio Lucio dyskutowano o zmianie nazwy firmy, ale ostatecznie podjęto decyzję przeciwko niej. Nie chcieli sprawiać wrażenia, że ​​po krytyce i skandalach z danymi uciekają od problemów.

  • Kolbowicz Marek
  • December 21,2021

Leave a Reply