August 27,2021

Słowo na zamówienie: tak ustawiasz wszystko, czego potrzebujesz

by Kolbowicz Marek

Microsoft Office wypycha tony niepotrzebnych elementów, jednocześnie ukrywając rzeczy, które Cię interesują. Na szczęście nie musisz tego akceptować. Przedstawiamy najważniejsze ustawienia w Word 2016 (Office 365), Rysunek 1. Wiele rzeczy działa podobnie w Word 2007 do 2013. Niektóre z nich działają nawet w Excelu praktycznie tak samo.

Obraz 1: najważniejsze opcje optymalizacji w programie Word; A ukryj obszar nawigacji, B pokaż linijkę linii, C więcej elementów paska stanu, D dostosuj szybki dostęp, E zmień kolor okna, F oddzielna zakładka na wstążce menu, szablony formatu G zawsze otwarte, H lepiej wstaw obrazy Źródło: pctipp.ch $ ('. MagnificPopup'). MagnificPopup ( {
typ: 'obraz'
});

Typy plików

Gdy uruchamiasz aplikację pakietu Office po raz pierwszy, pakiet Office pyta, jakie typy plików chcesz za jej pomocą utworzyć: własne formaty XML firmy Microsoft lub otwarte formaty OpenDocument. Powodem jest rodzaj czołgu formatowego między Microsoftem a zwolennikami pakietów biurowych typu open source, takich jak LibreOffice. Od ponad dziesięciu lat istnieją dobrze udokumentowane, niezależne od producenta formaty plików wszelkiego rodzaju plików pakietu Office (tekst, arkusze kalkulacyjne itp.) w standardzie OpenDocument. Microsoft długo wahał się, czy to wspierać, a zamiast tego ograniczał użytkowników do korzystania z własnych formatów OpenXML firmy Microsoft. Byłoby zbyt miło, gdyby branża była w stanie coś uzgodnić. Ale jako pomoc w podejmowaniu decyzji: jeśli edytujesz dokumenty tylko w programach firmy Microsoft lub głównie przekazujesz je innym osobom korzystającym z pakietu Office, użyj formatów Office Open XML. Jeśli jednak jest prawdopodobne, że osoby z OpenOffice lub LibreOffice będą również pracować na dokumentach, powinieneś wybrać formaty OpenDocument. A może wykonujesz również prace biurowe dla szkoły, firmy lub stowarzyszenia? Wtedy oczywiście możesz użyć formatów, które są powszechne w danej organizacji.

Jeśli chcesz to zmienić później: Wybierz inne formaty w Plik / Opcje / Zapisz. Dogodnie zmiana na przykład w programie Word umożliwia również przeniesienie tego do innych składników pakietu Office.

Zacznij od pustego dokumentu

Obraz 2: Czy program Word powinien zaczynać się od tego widoku, czy bezpośrednio od pustego dokumentu? Źródło: pctipp.ch $ ('. MagnificPopup'). MagnificPopup ({
typ: 'obraz'
});

Za każdym razem, gdy uruchamiany jest program Word, program Word faluje mnóstwem kolorowych szablonów, czy to życiorysów, bonów upominkowych czy kart ślubnych, rys. 2. Aby uzyskać normalną pustą kartkę papieru, najpierw musisz kliknąć Pusty dokument. Rzecz w tym, że nie zawsze szukasz pracy, coś rozdajesz, nie bierzesz ślubu. Dlatego Word powinien zawsze zaczynać się lepiej od pustego dokumentu. Kliknij Pusty dokument. Otwórz Plik / Opcje, przejdź do Ogólne w lewej kolumnie. W prawej części okna znajdziesz pole Opcje startu. Wyłącz pozycję Pokaż ekran startowy podczas uruchamiania tej aplikacji. Kliknij OK . Następnym razem, gdy zaczniesz, będziesz miał pusty dokument.

Obszar nawigacji

Obraz 3: Nawigacja przesunęła się w prawo Źródło: pctipp.ch $ ('. MagnificPopup'). MagnificPopup ({
typ: 'obraz'
});

W lewej części okna pojawi się pole do poruszania się po dokumencie. Jeśli chcesz, aby zniknęło, kliknij krzyżyk w prawym górnym rogu pola. Czy jest za duży czy za mały? Otwórz menu z małym trójkątem za Nawigacją i wybierz Zmień rozmiar. Następnie pociągnij pudełko na drążku dzielącym szerzej lub węższe. Możesz również przesunąć nawigację w prawo, chwytając tytułową Nawigację myszą i przeciągając ją w żądane miejsce, Rysunek 3.

Pokaż linijkę linii

Obraz 4: Aktywuj linijkę linii w obszarze Wyświetl źródło: pctipp.ch $ ('. MagnificPopup'). MagnificPopup ({
typ: 'obraz'
});

Linijka nie jest potrzebna do pisania zwykłego tekstu przewijanego. Z kolei w pismach lub innych projektowanych dokumentach jest to pomocne np. w przypadku zakładek. W zakładce Widok zaznacz pozycję Linijka, Rysunek 4.

Więcej elementów paska stanu

Dolna krawędź to pasek stanu i pokazuje informacje, takie jak numer strony, język lub liczba słów w programie Word. Klikając na nią prawą stroną, można zaznaczyć kolejne elementy, na przykład numer sekcji (ważne dla formatów nagłówka i stopki) lub zapis makra.

Otwórz / Zapisz okno dialogowe

Obraz 5: Klasyczne okno dialogowe zapisywania pokazuje lokalną strukturę pliku Źródło: pctipp.ch $ ('. MagnificPopup'). MagnificPopup ({
typ: 'obraz'
});

Ci, którzy domyślnie zapisują dokumenty na lokalnym dysku twardym, nie potrzebują usług w chmurze, takich jak OneDrive, do lokalizacji przechowywania. Otwórz plik / Opcje / Zapisz. Aktywuj Nie pokazuj backstage podczas otwierania lub zapisywania i domyślnie Zapisz na komputerze. Odznacz Pokaż dodatkowe lokalizacje. Po kliknięciu OK okno dialogowe zapisywania wygląda jak na rysunku 5.

Dodatkowa wskazówka: OneDrive pojawi się również w klasycznym oknie dialogowym zapisywania, o ile nie wyłączysz całkowicie tej funkcji. Pozbywanie się OneDrive nie jest tematem tego artykułu, więc pamiętaj: Aby uzyskać instrukcje, przejdź do witryny internetowej go.pctipp.ch/1582.

Zintegruj Dysk Google

Jeśli wprowadziłeś powyższe ustawienia, już zainstalowany Dysk Google powinien pojawić się automatycznie w klasycznym oknie dialogowym zapisywania. W przeciwnym razie dodaj folder do szybkiego dostępu. Czy chcesz zamiast tego zachować widoki za kulisami i chmurę i dodać do nich Dysk Google? Unikaj powyższej wskazówki i przeczytaj odpowiednie instrukcje na stronie internetowej go.pctipp.ch/1583.

Przeczytaj na następnej stronie: Pasek szybkiego dostępu, kolor i style okien

  • Kolbowicz Marek
  • August 27,2021

Leave a Reply