HTC Vive Pro to technicznie najlepsze, ale i najdroższe okulary VR na rynku. Tyle, a mianowicie około 1000 franków, pobrano z Twojej karty kredytowej prawie dokładnie dwa lata temu, kiedy zamówiłeś w przedsprzedaży pierwszego HTC Vive. Jednak w tej cenie obecny pakiet oferuje tylko okulary aktualizacyjne z większą liczbą pikseli, tylko bez dwóch kontrolerów i niezbędnych stacji bazowych Lighthouse, które są potrzebne do śledzenia ruchu. Dosyć drogi! Z drugiej strony, poprzedni model stracił teraz cenę. Choć cena detaliczna 650 franków to wciąż dużo jak na wirtualną podróż długoterminową, to jest to przyzwoita obniżka ceny. Importowany Oculus Rift z kontrolerami dotykowymi wciąż nas tyle kosztuje.
Nowe źródło HTC Vive Pro: nmgz $ („. MagnificPopup”).
typ: 'obraz'
});
Drogie piksele
Jakość obrazu na wyświetlaczach OLED została wyostrzona do 1440×1600 pikseli (na oko). To prawie 80 procent więcej pikseli. Dla porównania: Oculus Rift i Standard Vive zarządzały tylko 1080 × 1200 pikseli na wyświetlacz oka (PlayStation VR do 960 × 1080 pikseli). Chociaż okulary Windows Mixed Reality mają prawie taką samą optykę ostrości (w większości 1440×1440 pikseli), tańsze wersje firm Acer, HP, Medion & Co. bazują tylko na LCD, a nie na OLED, co znajduje odzwierciedlenie w znacznie gorszych kontrastach. zauważalny.
Drogie pikselowe zabawy: z HTC Vive Pro tylko okulary kosztują 1000 franków Źródło: nmgz $ ('. MagnificPopup'). MagnificPopup ({
typ: 'obraz'
});
Czy zauważasz różnicę?
Menu i czcionki są znacznie ostrzejsze dzięki lepszej rozdzielczości wyświetlaczy. Typowy efekt siatki jest również nieco mniej obecny ze względu na większą liczbę pikseli. Nie sprawia, że tekstury, które są odległe, stają się wyraźniejsze. Każdy, kto jest przyzwyczajony do standardowego Vive'a jako częsty gracz, dostrzeże ostrzejsze kontury, zwłaszcza z bliskiej i średniej odległości. Ktoś, kto testował starego Vive'a tylko kilka razy i nie używał go cały czas, prawie nie zauważy tej różnicy. Jeśli nie chcesz ryzykować szarpnięć obrazem, nie będziesz w stanie uniknąć aktualizacji karty graficznej w grach takich jak „Fallout 4 VR” lub modów tekstur do „Skyrim VR”. Chociaż nowe gry początkowo działały bardzo płynnie na GeForce GTX 980 Ti na potrzeby testów, w ustawieniach niektórych tytułów, takich jak „Heart of The Emberstone”, nie ma już dużego zakresu wydajności dla tekstur w wyższej rozdzielczości, a konkretnie zostały przesłane przez rozgrywających do Vive Pro.
Oto porównanie rozdzielczości Vive Pro i Vive w Elite Dangerous, Project Cars 2 i dalej. Sprawdź moją pełną recenzję Pro tutaj: https://t.co/xvGaQifB3l pic.twitter.com/fWGcbQ1FKJ
- Nathie (@NathieVR) 10 kwietnia 2018
Większą ostrość widać tylko z bliska
Ogólnie rzecz biorąc, wyniki ponownego ostrzenia optyki są otrzeźwiające. Porównaliśmy wiele tytułów SteamVR ze starym i nowym Vive. Dzięki szybkim i trzeźwym graficznie grom zręcznościowym, takim jak strzelanka dronów „Space Pirate Trainer” lub rytmiczny plusk obrony kolorów „Audioshield”, nie jesteś od razu zachwycony nową, luksusową grafiką. Ta czysta różnica w ostrości jest również widoczna w okularach Windows Mixed Reality z wyświetlaczem LCD. Z drugiej strony strzelanki takie jak „Serious Sam: The Last Hope”, dzięki dobrym diodom OLED HTC Vive Pro, mają znacznie wyraźniejsze kolory podczas eksplozji – ale tylko z bliskiej odległości.
Nadal potrzebne byłyby zestawy słuchawkowe VR z obsługą co najmniej 8K, aby wiele rzeczy z bliska i daleka wyglądało tak ostro, jak na ekranie o wysokiej rozdzielczości. W niektórych przypadkach istnieją już podejścia do obejścia ogromnego zużycia zasobów takiej mocy obliczeniowej poprzez obliczenie obszaru, do którego aktualnie ustawione są źrenice, ponieważ w zasadzie dwa wyświetlacze nie muszą stale obliczać całej treści w tak wysokiej rozdzielczości .
Następna strona: Co robisz ze starym HTC Vive?
September 02,2021
August 27,2021
August 27,2021