December 27,2021

HTC Vive Pro w teście: najdroższe okulary VR

by Kolbowicz Marek

HTC Vive Pro to technicznie najlepsze, ale i najdroższe okulary VR na rynku. Tyle, a mianowicie około 1000 franków, pobrano z Twojej karty kredytowej prawie dokładnie dwa lata temu, kiedy zamówiłeś w przedsprzedaży pierwszego HTC Vive. Jednak w tej cenie obecny pakiet oferuje tylko okulary aktualizacyjne z większą liczbą pikseli, tylko bez dwóch kontrolerów i niezbędnych stacji bazowych Lighthouse, które są potrzebne do śledzenia ruchu. Dosyć drogi! Z drugiej strony, poprzedni model stracił teraz cenę. Choć cena detaliczna 650 franków to wciąż dużo jak na wirtualną podróż długoterminową, to jest to przyzwoita obniżka ceny. Importowany Oculus Rift z kontrolerami dotykowymi wciąż nas tyle kosztuje.

Nowe źródło HTC Vive Pro: nmgz $ („. MagnificPopup”).
typ: 'obraz'
});

Drogie piksele

Jakość obrazu na wyświetlaczach OLED została wyostrzona do 1440×1600 pikseli (na oko). To prawie 80 procent więcej pikseli. Dla porównania: Oculus Rift i Standard Vive zarządzały tylko 1080 × 1200 pikseli na wyświetlacz oka (PlayStation VR do 960 × 1080 pikseli). Chociaż okulary Windows Mixed Reality mają prawie taką samą optykę ostrości (w większości 1440×1440 pikseli), tańsze wersje firm Acer, HP, Medion & Co. bazują tylko na LCD, a nie na OLED, co znajduje odzwierciedlenie w znacznie gorszych kontrastach. zauważalny.

Drogie pikselowe zabawy: z HTC Vive Pro tylko okulary kosztują 1000 franków Źródło: nmgz $ ('. MagnificPopup'). MagnificPopup ({
typ: 'obraz'
});

Czy zauważasz różnicę?

Menu i czcionki są znacznie ostrzejsze dzięki lepszej rozdzielczości wyświetlaczy. Typowy efekt siatki jest również nieco mniej obecny ze względu na większą liczbę pikseli. Nie sprawia, że ​​tekstury, które są odległe, stają się wyraźniejsze. Każdy, kto jest przyzwyczajony do standardowego Vive'a jako częsty gracz, dostrzeże ostrzejsze kontury, zwłaszcza z bliskiej i średniej odległości. Ktoś, kto testował starego Vive'a tylko kilka razy i nie używał go cały czas, prawie nie zauważy tej różnicy. Jeśli nie chcesz ryzykować szarpnięć obrazem, nie będziesz w stanie uniknąć aktualizacji karty graficznej w grach takich jak „Fallout 4 VR” lub modów tekstur do „Skyrim VR”. Chociaż nowe gry początkowo działały bardzo płynnie na GeForce GTX 980 Ti na potrzeby testów, w ustawieniach niektórych tytułów, takich jak „Heart of The Emberstone”, nie ma już dużego zakresu wydajności dla tekstur w wyższej rozdzielczości, a konkretnie zostały przesłane przez rozgrywających do Vive Pro.

Oto porównanie rozdzielczości Vive Pro i Vive w Elite Dangerous, Project Cars 2 i dalej. Sprawdź moją pełną recenzję Pro tutaj: https://t.co/xvGaQifB3l pic.twitter.com/fWGcbQ1FKJ

- Nathie (@NathieVR) 10 kwietnia 2018

Większą ostrość widać tylko z bliska

Ogólnie rzecz biorąc, wyniki ponownego ostrzenia optyki są otrzeźwiające. Porównaliśmy wiele tytułów SteamVR ze starym i nowym Vive. Dzięki szybkim i trzeźwym graficznie grom zręcznościowym, takim jak strzelanka dronów „Space Pirate Trainer” lub rytmiczny plusk obrony kolorów „Audioshield”, nie jesteś od razu zachwycony nową, luksusową grafiką. Ta czysta różnica w ostrości jest również widoczna w okularach Windows Mixed Reality z wyświetlaczem LCD. Z drugiej strony strzelanki takie jak „Serious Sam: The Last Hope”, dzięki dobrym diodom OLED HTC Vive Pro, mają znacznie wyraźniejsze kolory podczas eksplozji – ale tylko z bliskiej odległości.

Nadal potrzebne byłyby zestawy słuchawkowe VR z obsługą co najmniej 8K, aby wiele rzeczy z bliska i daleka wyglądało tak ostro, jak na ekranie o wysokiej rozdzielczości. W niektórych przypadkach istnieją już podejścia do obejścia ogromnego zużycia zasobów takiej mocy obliczeniowej poprzez obliczenie obszaru, do którego aktualnie ustawione są źrenice, ponieważ w zasadzie dwa wyświetlacze nie muszą stale obliczać całej treści w tak wysokiej rozdzielczości .

Następna strona: Co robisz ze starym HTC Vive?

  • Kolbowicz Marek
  • December 27,2021

Leave a Reply