Dzięki Jetpac, Google kupiło producenta aplikacji, która tworzy rekomendacje podróży na podstawie zdjęć użytkownika na Instagramie. Jego technologia rozpoznawania obrazu jest w stanie na przykład rozpoznać uśmiechy, użycie szminki i błękitnego nieba na zdjęciach.
„Dołączamy do Google”, mówi strona internetowa Jetpac. „Nie możemy się doczekać ekscytujących projektów z naszymi nowymi kolegami”. Firma usunie swoje aplikacje na iOS z App Store 15 września.
Technologia w pełni automatycznego wydobywania informacji o użytkowniku z publicznie dostępnych obrazów powinna zainteresować Google. Wreszcie, podobny rodzaj automatyzacji leży u podstaw wyszukiwania internetowego Google.
Jednocześnie Jetpac specjalizuje się w sektorze turystycznym i oferuje 6000 przewodników miejskich stworzonych przy użyciu tej technologii, które zawierają informacje o lokalizacji dostosowane do użytkownika. Pasuje to np. do asystenta Google Google Now, do Google+ (który dostarcza materiały do takich usług) i oczywiście do Google Maps jako zbioru nie tylko map, ale także danych o lokalizacji.
Oprócz przewodników miejskich, Jetpac ma dwie aplikacje do rozpoznawania obrazów na iOS, Spotter i Deep Belief. Deep Belief postrzega siebie jako demonstrację technologii i spojrzenie w przyszłość. Zachęca użytkowników do nauczenia smartfona rozumienia i rozpoznawania obiektu poprzez nagranie go za pomocą instrukcji. Odpowiednikiem tego jest spotter, który próbuje rozpoznać obiekt przed kamerą i automatycznie go oznaczyć.
[z materiałem od Stephena Shanklanda, News.com]
Wskazówka: jak dobrze znasz Google? Sprawdź swoją wiedzę - z quizem na silicon.de.
September 02,2021
August 27,2021
August 27,2021