October 27,2022

Ani do przodu, ani do tyłu? Pomoc w przypadku niepowodzenia instalacji programu

by Kolbowicz Marek

Jeden z twoich programów ponownie powoduje problemy, być może z komunikatami o błędach podczas uruchamiania, awariami lub tym podobnymi. W takich przypadkach najczęściej zaleca się dwa środki. W przypadku, gdy dwa pierwsze nie działają, pokażemy ci trzecią i czwartą:

Napraw narzędzie do odinstalowywania/ponownej instalacji oprogramowania do naprawy profilu użytkownika firmy Microsoft

Napraw oprogramowanie

Odinstaluj / zainstaluj ponownie

Zresetuj profil użytkownika

Narzędzie do naprawy firmy Microsoft

Naprawa za pomocą panelu sterowania

Otwórz Panel sterowania, przejdź do Programy i funkcje (Windows 7) lub Programy i funkcje (Windows 10). Kliknij daną aplikację na liście. Skieruj wzrok na pasek nad listą programów. Czy jest tam polecenie naprawy? Wypróbuj ten pierwszy i pozwól kreatorowi przeprowadzić Cię przez proces. Może brakować polecenia Napraw. Aby to wypróbować, kliknij Zmień. Na przykład w przypadku Microsoft Office 365 prowadzi to również do opcji naprawy. Nawiasem mówiąc: w przypadku tych ostatnich częściej oferowana naprawa online jest skuteczna niż szybka naprawa.

Napraw polecenie na liście programów $ ('. MagnificPopup'). MagnificPopup ({
typ: 'obraz'
});

Odinstaluj / zainstaluj ponownie

Jeśli ani naprawa, ani wymiana nie prowadzi do opcji naprawy lub jeśli się nie powiedzie, jedyne, co pozostaje do zrobienia, to odinstalowanie. To - z późniejszą ponowną instalacją oprogramowania - może faktycznie pomóc. W większości przypadków proces dezinstalacji poprowadzi Cię również kreator.

Jest to ważne, ponieważ może uniknąć następujących problemów: Nawet jeśli system Windows o to nie poprosi: Zdecydowanie powinieneś ponownie uruchomić komputer po odinstalowaniu oprogramowania, jeśli chcesz później ponownie zainstalować to samo oprogramowanie.

Błąd w profilu użytkownika?

Jeśli deinstalacja działa tak samo, jak ponowna instalacja oprogramowania, nadal może się zdarzyć, że program zachowuje się niepoprawnie. Jeśli aplikacja ma być kompatybilna z istniejącym sprzętem i używanym systemem Windows, błąd może leżeć w danych w profilu użytkownika. Praktycznie każde oprogramowanie zarządza również danymi i ustawieniami użytkownika. Znajdują się one zwykle w osobnym folderze w profilu użytkownika systemu Windows. Naciśnij klawisz Windows + R i wpisz dokładnie następujące polecenie (bez spacji), a następnie klawisz Enter:% userprofile% \ AppData

Spowoduje to otwarcie folderu takiego jak „C: \ Users \ YourName \ AppData”. Zawiera trzy foldery, z których jeden nazywa się Lokalny, a drugi Roaming. Ustawienia i dane dotyczące użytkowania programów, z których korzystasz, znajdują się zwykle w podfolderach w tych dwóch folderach. Jeśli program nie działa pomimo jego ponownej instalacji, nadal można sprawdzić folder profilu użytkownika należący do danego programu (i tylko to!), zapisać go w innym miejscu i usunąć z AppData do celów testowych. Często przy następnym uruchomieniu programu tworzony jest nowy folder - tym razem z działającym profilem użytkownika.

Ważne: Jeśli usuniesz swój profil użytkownika dla określonego programu, oznacza to również utratę wszystkich ustawień i ewentualnie innych danych dla tego programu. Na przykład przeglądarki internetowe zarządzają swoimi zakładkami i zapisanymi hasłami w takich folderach. Programy pocztowe zarządzają pocztą i kontaktami w takich folderach. Zastanów się więc, czy możesz dużo stracić, jeśli usuniesz taki folder.

Odinstalowanie/ponowne zainstalowanie nie powiodło się

Ale czasami nie ma powrotu ani do przodu. Wydaje się, że dezinstalacja zadziałała (lub już poszła nie tak), a ponowna instalacja jest teraz przerywana z komunikatem o błędzie.

Często pomaga w tym bezpłatne narzędzie Fix-it firmy Microsoft dla systemów Windows 7, 8 / 8.1 i Windows 10.

Pobierz go z tej strony i uruchom. Niech proces Cię poprowadzi. Po zakończeniu procesu ponowne uruchomienie komputera również nie powinno zaszkodzić. Następnie dezinstalacja/instalacja programu, którego dotyczy problem, zwykle działa ponownie. (forum PCtipp)

Aktualizacja 26 lipca 2019: Dodano informację o usunięciu/przeniesieniu profilu użytkownika.

  • Kolbowicz Marek
  • October 27,2022

Leave a Reply